Sunday, January 26, 2014

HATI INI MILIK ALLAH YANG KEKAL ABADI






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Alhamdulillah hari meniti hari Allah masih bagi kita peluang untuk melihat mendengar menghayati dunia yg sementara..Allah masih lagi memberi kita peluang untuk terus berjuang menjadi yang lebih baik sebagai seorang hambaNYA..in shaa Allah

Bila di renung, bila dikenang..terasa sedih dgn diri sendiri atas setaip hari yang berlalu dgn begitu sahaja..

Setiap apa yg kita miliki ini adalah milik Allah yang hakiki..Malah dunia yang sementara ini pun Allah Maha Penciptanya.. Subhanallh..begitu hebatnya Allah begitu pemurahnya Allah memberi pinjam semua ini pada hambaNYA..Alhamdulillah..Syukur.

Setiap perhubungan pasti akn ada perpisahan..sbb apa?? Sbb Allah nak kita tahu di mana perhubungan antara manusia dgn manusia adalah sementara. Tdk ada perhubungan yg hakiki antara manusia dgn manusia.. Melainkn

hbungn manusia dgn Allah..Merupakan satu perhubungan
yg hakiki..
yg sangat indah..
yg tiada porak peranda..
yg tiada cemburu buta..
yg tiada caci-cacian..
yg tiada pilihan..
yg tiada bandingan..
yg tiada pembohongan..
yg tiada menyakiti..
yg tiada kekecewaan..
yg tiada simpanan..

Kerana hubungan dgn Allah itu adalah hubungan yg sgt indah sekiranya kita jg hubungan dgnNYA in shaa Allah ketenangan akn mengiringi kita. In shaa Allah hbungan kita dgnNYA makin baik dan baik dan baik..aminn2x






Bila keihklasan krn Allah yg hadir dalam sesuatu hubungan in shaa Allah hati kita tdk akn goyah dlm menempuh pelbagai dugaan dan ujian dri Allah dgn izin Allah..Allah hadirkn seseorg dlm hidup kita krn Allah tahu itu adalah yg terbaik..Kdg2 Allah hadirkn sbg satu ujian utk hari kita yg akan dtg..
Istikharah adalah yg terbaik dlm membuat sesuatu kputusan yg melibatkan dunia akhirat..

Cari masa untuk diri sendiri jgn membuat kputusan bila kita dalam keadaan kecewa, kehilangan, gembira dan sedih..

Carilah masa..fikirlaa..tanyalah Allah..tenangkan hati..MAKA BUATLAH KEPUTUSAN..in Shaa Allah Allah akn tunjuk yg terbaik..Kerana setiap apa yg berlaku hari esk adalah sesuatu perkara ghaib..Allah nak kita fikir dgn setiap yg berlaku..setiap yg kita decide..Allah tak nak kita lalai

Kdg2 satu perkataan akn membuat kita menitiskn airmata..merana setahun..

Apa yg berlaku semalam akn jd pngajaran tuk hari ini dan seterusnya..

Akn lebih3x berhati2 slpas ini..ya Allah bantulah aku…pimpinlah aku dan didiklah aku..aku memerlukan pertolonganMU dlm setiap masa ya Allah..Aminn2x






Waaaa….terrrrrrpanjang lak…heheheeeee….sorry korg..merepek ape entah..hahha..
Have enjoy !!!!

HATI INI MILIK ALLAH YG KEKAL ABADI

Wassalam…thanks J



Saturday, January 18, 2014

SAHABAT







Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Alhamdulillah hari ini kita berkesempatan lagi tuk berada di bumi Allah bersama2 hambaNYA yang lain..Syukur Alhamdulillah…tapi hr esok?? Mungkin kah kite keseorang berada di alam berzakh?? Sama2 kita renungkan..

Setiap yg hidup pasti akn berakhir dengan  kematian
Setiap pertemuan pasti akn berakhir dengan perpisahan
Setiap kegembiraan pasti akn berakhir dengan kesedihan
Setiap kesedihan pasti akan berakhir dengan kegembiraan

In shaa Allah pada SETIAP itu pasti akn berlaku dengan izin Allah..

Hmmm…dah pun 2014..cam xcaye lak padahal dah hampir sebulan..hahaha…
So, officially we alls dah pun habis as a deg student UiTM Shah Alam….waaaaaa…syedihnyeeee…

Memori time belajar lah satu memori palinggg besttt…Pahit manis susah senang

Sahabat laaaa..
Tempat yg kita cari
Tempat yg kita bercerita
Tempat yg kita luah problem
Tempat yg kita share kegembiraan

Lepas ni xde dah nk ase cam suasana study g dahh..nk ase suasana duk hostel..suasana duk umah sewa..dengan kawan2 sekuliah..xde da semua ni..sob3x L

Thanksssss a lotttt korang…korg lahhh sabahat the bestttt..ALIAH..ELLA..ANGAH..INA..MIRA..K.IJA..NESH..EMA..Minta maaf gak kalo terbuat salah everything sepanjang kita kenal ye J






Apepun, i wish GOOD LUCK for u olls....Kawen jgn lupe jemput >sape empunye badan yg kawen sy doakn smg urusan korg berjalan lancar..aminn3x..wpun jauh i'll try to attend yr wedding<

K.ija n baby semoga semuanye selamat..p/s:baby jd anak soleh/solehah ye :)..Nesh sabor ye..usaha laaagiii sikitt je..pastu da habis :)..



wassalam..thanks 

Monday, January 13, 2014

MAINAN KEHIDUPAN



Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Sama2 kita selawat ke atas nabi..
Bumi Allah di basahi hujan di sebabkan langit tidak mampu lagi untuk menanggung beban yang sangat berat..Subhanallah..begitu hebat dan pemurahnya Allah sebab DIA memberi air yg sangat2 mencukupi untuk makhluknye di muka bumi ini. Semoga ini hujan rahmat dariNYA..in shaa Allah..

Hujan dan hujan dan hujan..membuatkan LENA terus menghantui diri ini…..>tetiba ayat sastera lak..fuhhhhh..hhahah<

Setiap ape yang berlaku di sekeliling kita adalah kehendak Ilahi..sama ada buruk mahupun baik..
Tidak ade sape pun yang sempurna melain kan Allah S.W.T..

Setiap orang tidak akn terlepas dari buat salah..

Tidak mustahil setiap perbuatan kita di benci orang lain dan tidak semua yang kita lakukan di benci orang

Tapi ingat lah wahai manusia.. di muka bumi Allah ini terdapat pelbagai jenis manusia..pelbagai jenis perangai..pelbagai jenis perbuatan jahat..pelbagai jenis perbuatan baik..tapi setiap pelbagai itu adalah milik Allah yang hakiki NAMUN semuanya bergantung pada setiap individu..sama ada memilih jalan A mahupun jalan B..sama ada memilih jalan yang di benci ALLAH namun di sukai oleh manusia ATAUPUN di sukai ALLAH namun di benci manusia ATAUPUN di sukai ALLAH juga di sukai manusia ATAUPUN di benci ALLAH dan mnusia >na’uzubillah<

Jangan kita ingat semua orang suka kita..perangai kita..setuju dengan kita..bukan senang untuk memahami setiap individu namun yang terbaik adalah cubalah kita berusaha untuk membuatkan orang menyenangi kita di samping itu sentiasa berusaha untuk mengambil HATI ALLAh agar kita menjadi hamba yang bertaqwa di cc ALLAH..in shaa ALLAH..

Kita hari ini bukan juga melambang kan kita hari esok dan bukan juga kita pada hari yang lepas..
Namun usaha kita hari ini melambang kan siapa kita hari esok

Bersabarlah wahai hati dalam mengharungi pelbagai jenis fi’il manusia..Biar macam mana buruk seseorang jangan sesekali kita benci padaNYA dan hadapilah ia dengan penuh kesabaran dan kekuatan agr hati ini tidak pandang buruk padanya kerana kita semua hanya manusia yang sama pada pandangan Allah yang berbeza hanya ketaqwaan..

Biarlah kebencian kita padaNYA hanya di ketahui ALLAH dan mengadulah agar hati ini tidak terjerumus dengan perkara yang boleh membawa kita pada sesuatu yang di benci ALLAH..na’uzubillah

“Ya Allah jauhi hati ini dari sifat benci..jauhi hati ini dari sifat dengki..jauhi hati ini dari semua sifat2 mazmumah..aminn3x..”

opssss..terpanjang lak membebel..xtau ape yg di bebel..OK..fine!!! masih xsampai maksudnye..ape yg nk di sampaikan..


Wassalam..tq u olls sudi baca entry yg entah ape2..

GIVEAWAY BIRTHDAY AZHAFIZAH







Jom join segmen !!!! :)..The best thing is wallpaper dekstop calendar free cam kat bawah niii !!! hehee..nk join click SINI






Thanks u alls 

Wassalam :)



Thursday, January 9, 2014

HATI INI "HANYA ALLAH YANG TAHU"








Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Alhamdulillah Allah peluang untuk kita terus menikmati nikmatNYA..Cuaca yg redup.. renungan pokok2 sekitar bilik seakan-akan dapat merasai ape yang di rasai oleh hati hamba Allah yg kerdil ini..

Sehebat-hebat perancangan manusia lebih jauh hebat perancangan Allah

HATI MANUSIA…

Kadang2 gembira Kadang2 sedih Kadang2 tak tentu arah Kadang2 marah Kadang2 resah Kadang2 sensitif..

Setiap pada KADANG2 itu hanya Allah yang Maha Kuasa sahaja Mengerti Memahami Merasai
Kadang2 shj pada KADANG2 itu manusia boleh memahami merasai menjiwai pada setiap yg kita lalui

Kadang2 orang yg close dgn kita pun tdk memahami ape yg kita rasa apa masalah kita
Kadang2 sedih hati kita masalah kita biarlah kita yg tahu..tutupilah ia dengan satu senyuman yang sangat IKHLAS dan INDAH..

Biarlah kesedihan dan masalah orang lain kita sudi dengar dan jgn kita ketagih simpati orang atas apa yg kita lalui..ketagihlah SIMPATI dr ALLAH yg Maha Mengasihani

Kerna hati kita lebih tenang

BERSABAR ITU PAHIT TAPI NIKMATNYA ITU INDAH

HATI INI MILIK ALLAH..

Sebab Allah yang Maha Pencipta
DIA lebih memahami ape yg kita perlukan
DIA lebih mengetahui ape yg terbaik dan tahap kemampuan utk kita
DIA lebih hebat dalam memberi ujian kpd kita
Kerna DIA yg maha memiliki sekalian alam

Wassalam..Tq :)


Wednesday, January 1, 2014

AFTER 2013...







Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Alhamdulillah Allah bg kita rasa hari pertama tahun baru..Cuaca yang sangat baik…tak panas sangat tak juga mendung..sedang2..Syukur Alhamdulillah J

Berakhirnya tahun 2013 maka berakhirlah status student yang kuar untuk exam..Semalam adalah 1st paper n juga last paper..Last paper kitorg pd 31/12/2013 hari last bagi tahun 2013..Sonokkan?? (bagi seorg student lahh..kononnye excited nk habis..heeehe)

Alhamdulillah..just nk prepare tuk presentation Final Year Project je 15/1/2014..Semoga semua berjalan lancer.. In shaa Allah

Dan semoga tahun ini lebih baik dari tahun yg lepas..

Sama2 kita renung..sama2 kita fikir..sama2 kita list..sama2 kita plan..

RENUNG ape kesalahan lepas..kekurangan lepas

FIKIR camne nk perbaiki tuk hr mendtg

LIST ape dream kita target kita goal kita tahun ni

PLAN yg terbaik (tp sebaik2 plan adalah dr ALLAH)

So taka de ape yg nk berleter sangat..hahahah







Wassalam..tq J  SELAMAT TAHUN BARU 2014 !!!!!!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com