Friday, August 29, 2014

HATI INI HANYA PADAMU



Bismillahirrahmanirrahim..syukur ats kshtn dan nikmat yg Allah bg..sama ada nikmat itu besar mahupun kecil..hanya syukur y mampu di ucapkan..

Kdg2 kita lalai..kita lagha..dgn duniawi..kita hanya manusia biasa..di saat kite berjauhan dgn Allah diri ini bgitu lalai..namunnnnn

Di saat ht ini rindu Allah..hanya Allah y tahu isi hati ini..rindu untuk bersujud..bercerita. mengadu segala apa y tersirat..di saat Allah mndgr rintihan itu..ht ini ckup tenang..y bertemankn air y jernih mngalir dr mata y maha melihat..


Di saat ku rindu padaMU..hanya surat cinta y memberi kekuatan..memuji Mu mnjd pengubat sgl rindu dan cinta hati ini terhadapMU

Ya Allah..Engkau tetapkn hati utk trus mncntai dan merinduiMu dan jgnla Engkau menarik balik hidayah yg telah Engkau berikan padaku..Aminn

Wassalam..tq y sudi singgah :)

Wednesday, August 20, 2014

HADIAH DARI ALLAH



Bissmillahirrahmanirrahim...bila kenangkn ape y dah lepas..macam2 perasaan hadir..marah..mnyesal..sedih..gembira..namun hari semalam tak mungkin kembali hari ini..syukur dlm keadaan skrg Allah masih sudi hantar hambaNYA utk terus sedar kn diri ini dari ketakutan..

"istikharahlah byk2..doa,minta dgn Allah..Allah akn tunjuk y terbaik..kalo hati ase tenang gembira..in shaa Allah itu jalan yg terbaik..dari semua perkara tak semestinya soal jodoh..tapi dari semua perkara..dlm khidupan ni kita akn keliru dalam buat kputusan..bila istikharah m  menjadi sahabat kita..in shaa Allah jln yg trbaik Allah tnjuk di saat kita mlakukan ape shj krja harian.."


Bila diri berada di persimpangan bkn mnjadi prkara mudah tuk buat kata putus..kdg saat itu  kita akn buntu..ya Allah tunjukkanlah jalan yg terbaik dlm membuat pilihan dan tenangkanlah hati ini sekiranya itu yg terbaik..aminn

wpun hanya ingatan kecil namun ini adalh hadiah dari Allah krn DIA masih sygk kita dgn hantar hambaNYA utk trus bg nasihat kat kita

Wassalam..thanks sahabat sudi singgah..

Saturday, August 16, 2014

HATI INI BERBICARA



Bismillahirrahmanirrahim..ya Allah aku bersyukur atas stp nikmat y tlh Engkau brikan..stp ape ygku miliki..Alhamdulillah..Alhamdulillah Allah masih bg chance untuk jumpe lagi hari ini..Allah masih bagi chance untuk perbaiki diri.

Bukan senang untuk memahami hati setiap insan..ade yg ok ada tak ok..mcm2..tp hati ini Hanya Allah itu Maha Tahu..kdg hati ini sensitif..kdg hati ini lembut..kdg ht ini keras bak batu konkrit..namun skeras mane pun hati seseorg in shaa Allah ade lembutnye..kdg sedihnye hati ini tak mampu di ungkapkn namun ianya mampu bertahan dek senyuman y terukir di bibir..

Ape yg lbih penting..kita tahu ape y kita buat..tabah sabar hati mu dlm mnempuh pelbagai ujian Allah..kdg hati ini terpksa terguris demi mnjg ht org lain..

Sama2 kita doakn ape y berlaku di Gaza..in shaa Allah

hmmm..btw,entry kali ini entah ape2 but ianya ade maksud tersendiri..muhasabah diri 

wassalam,thanks

Sunday, August 10, 2014

DISAATKU SUJUD PADAMU

Dengan nama Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang..syukur alhmdulillah dgn nikmat y Allah bg..Hanya Allah tmpt kite bersjud..DIA maha mngetahui ape y tersurat mahupun tersirat y ada pd setiap hambaNYA..di saat bersjudpdNYA..dri ini trasa bgitu kecil..hina..lemah d hdpanNYA..di saat membaca surat cintaNYA..ht terusik memikirkannya..di saat tgn menadah berdoa pdNYA..lidah tdk mampu utk berkata2 dek hati y begitu sayu..utk mluahkn segalanya y terbku di hati..hanya airmata y mampu menemani di saat ht ini sdang bercerita mengadu pdNYA..ya Allah..jdkn ht ini..ht y khusyuk pdMU..ht y sntiasa merindui

dan mencintaimu..ya Allah jdknlah lidah ini y sntiasa mmujimu..ya Allah jdikanlah diri ini hamba yg bertaqwa d cc mu..ya Allah kurniakan ktenangan dlm diri ini..ya Allah berikan kekuatan ksbaran dlm mnghdapi liku2 perjuangan dan liku2 ujian drMu..ya Allah ssungghya Engkau maha mdngar pengasih dan pmurah..aminn

wassalam..tq pd y sudi singgah 


Thursday, August 7, 2014

AKU KEMBALI



Berdebu..berhabuk dah blog ni..masha Allah lama sgt xjenguk..maklumlh 1st time dialam pkerjaan.blog pun dah tak terusik..rindu nak menulis..rindu nak share ilmu..rindu nak visit blog sahabat2..tp akn cuba tuk update..jenguk..visit sahabat2 wpun dlm ksibukan..

apepun,sy hrap msih tak terlambt tuk wish slmt hr raya tuk smua shabt2..0-0 ye..skirnye pnulisan blog ini ade terksar bhs..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com