Friday, July 5, 2013

YA ALLAH, BERILAH AKU KESEMPATAN






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Alhamdulillah,. Semoga kita sentiasa dikurniakan kesihatan yang sihat selalu.. In shaa ALLAH..Amin..

Hmm…berhabuk dah blog ni..ciannyeee....huhu..dah lama xblogging..alhamdulillah lagi 4 hari MYSWEETHEART kembali lagi..SAYA SUKA!! SAYA RINDU SGT2!!!! Oh RAMADHAN… Semoga Allah kurniakan kita nikmat kesihatan dan kesempatan untuk merasai RAMADHAN tahun ini.. in shaa Allah..aminn..semoga kita dpt jadikan ramadhan tahun ini lebih baikkkkk dari tahun2 sebelumnya.

Memandangkan ramadhan dah pun hampir, saya nak share sedikit FADHILAT RAMADHAN after baca buku niiiii…..”lom habis baca g..huhu” >thanks a lot sebab bagi pinjam buku ni kat saya..SANGAT BERGUNA dan BYK MANFAAT..in shaa Allah akn di jg sebaik yg boleh..Thanks ye AWAK…<






Malam ni saya just nak share sikit jeee..huhu..lagipun ramadhan belum tiba..in shaa Allah bakal tiba....memandangkan sy pun lom hbs bc lagi..

Kenyataan dari hadis “ Sekiranya manusia mengetahui apakah itu Ramadhan, maka umatku akan berkeinginan bahawa sepanjang tahun adalah Ramadhan”.

Bulan ramadhan adalah anugerah yang sgt besar dari Allah s.w.t untuk orang2 islam. Rugi kalau kita tak manfaat betul2. Kan3? Belum tentu kita akan temui lagi Ramdhan akan datang. Ajal maut di tgn Tuhan. Menghargai apa yg kita ada, apa yg kita lalui sekarang adalah yg terbaik..dan bersyukur dgn apa yg kita ada.

Dalam bulan Ramadhan terbahagi kpd 3 bhagian;

Awal – rahmat
Pertengahan – keampunan
Akhir – kelepasan drpd neraka.

Dan perbykkan 2 perkara dlm bulan ni :

Memperbykkan zikir “LAILAHAILLALLAH” dan memohon syurga drpd Allah s.w.t dan meminta perlindungan drpd api neraka.

Bulan ramadhan = bulan kesabaran dan ganjarannya adalh syurga. Dan bagi sesiapa yang memberi seseorang untuk berbuka puasa bg yang berpuasa, pemberiannya merupakan pengampunan dosa-dosanya dan kelepasan dirinya dari neraka dan mendpt ganjaran puasa orang tersebut tanpa berkurang sedikit ganjaran pahala (org yg diberi).

Ok, cukup untuk malam ni. In shaa Allah kalau di beri kesempatan saya akn share next fadhilat ramadhan.

Saya yakin, semua sahabat2 sy ada knowledge about this. So, anggap je ni as a reminder. Untuk diri sy sendiri..:-)..Moga bermanfaat.. In shaa Allah..

Wassalam. Thanks a lot. Sudi singgah..:-)..


4 comments:

زليخا said...

alhamdulillah.terima kasih atas perkongsian ilmu ni.share lagi yaaa

Unknown said...

nurzulaiqa : in shaa Allah dear..:-)..tq

nadia farahida said...

selamat berpuasa dikkk :)

Unknown said...

nadia : akak juga..thanks dear..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com