Saturday, December 27, 2014

BANJIR PENGHUJUNG TAHUN



Alhamdulillah dengan ape yg Alah bagi pada kita hari ini hari semalam. Allah masih lagi bagi kite peluang untuk merasai hikmah dunia. Setiap apa yg Allah bagi utu pasti bersebab..

Hmmm..Bila mengenangkan bencana banjir di pantai timur..Allahuakhbar, hanya Allah shj yg tahu...keadaan teruk..Kesian melihat kesusahan yg di lalui mangsa2 terutama di Kelantan..

Ya Allah semoga ini adalah bencana banjir teruk terakhir untuk mereka..
Ya Allah tabahkan hati mangsa2 banjir untuk hadapi semua ini..
Ya Allah kembalikan keadaan asal dan pulihkan dari banjir yg terlalu besar..
Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yg bakal berlaku pd masa akan datang...
Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pencipta sekalian alam..kembalikan rutin harian mereka seperti sedia kala..aminn..

Wassalam...Sama2 kita doakn yg terbaik untuk saudara seislam kita... 

Wednesday, November 5, 2014

WEDNESDAYDIARY#6



Bismillahirrahmanirrahim...alhamdulillah syukur atas sglnye.. urmmm...lately trs diri truk sgt...ht sntiasa rasa takut..tkut dgn sglnye...perkr y sgt merisaukn bila Allah tarik blik hidayahNYA..na'uzubillah...trbyng camne siksa alam berzakh...ht trs takut..dgn dosa2 dr sndri...diri trs jahat...astaghfirullah al azim...ya Allah jgn laa engkau bolak balik kn hati ku ya Allah..ttpkn htku dgn iman n agamaMu Ya Allah dan jgn Engkau mnarik blik hidyah y tlh Engkau berikn dan sntiasa buke htku utk trs mnerima hidayahMU..

aminn3...ya rabbal 'alaminn...

Wednesday, October 29, 2014

WEDNESDAYDIARY#5



Bismillahirrahmanirrahim...syukur dalam kekeliruan Allah sentiasa beri petunjuk jalan yg terbaik untuk membuat sesuatu keputusan..syukur juga,dalam kekusutan dengan masalah Allah hadirkan seseorang untuk bantu dalam menyelsaikan..In shaa Allah, Allah akn bantu kita dan memberi petunjuk walau dalam apa jua cara...Allah sentiasa ada dgn kita di saat susah mahupun senang..

Di saat kita ingin tahu sesuatu Allah jauhkan dari kita..dan kita akn terus tertanya-tanya kenapa dan kenapa.pernahkan kita berfikir apakah hikmah di sebalik semua ini pada masa akan datang..namun kita hanya manusia biasa,hati itu tetap akan merayu dan tertanya2..hanya dengan memujuk hati sendiri,tabah dan sabar adalah yg terbaik selain mengadu dan memohon padaNYA.

Rindu itu adalah lumrah..kdg2 ia datang tanpa di undang kdg2 ia pergi tanpa disedari..rindu padaMU tidak pernah henti..ya RABB..berilah petunjukMU dalam mencari jawapan...........

Wassalam..thanks a lot :)


Wednesday, October 22, 2014

WEDNESDAYDIARY #4



Bismillahirrahmanirrahim...masih bersyukur wpun nikmat Allah ambil sekejap je..Allah saje nk uji kita..sbb DIA rinduuuuu sgt rintihan hambaNYA...:)....smg Allah permdh sgl urusan hr ini dan strusnya...

Kdg2 kite perlukn masa utk mnyendiri tanpa ganggu ape2...kdg2 kite perlukn tempat y jauhhhhh dr semua org utk terus muhasabah diri..kdg2 kite perlukn kesunyian utk dpt berfkir laaaagi kedepan.. 

Namun berapa byk kdg2 pun hanya bersujud pdNYA di waktu mlm adlh jwpn dr smua kdg2..hmmm...Allah Maha tahu ape y sdang hambaNYA lalui smlm hr ini n esknya...sabar n tabahlaa wahai hati...innallahama'ana..

Ya Allah sentiasa igtku agar aku sntiasa igt pdMU bersyukur ats sgl nikmatMU..sempurna dan pertingkatkn ibadahku...Ya Allah disaat aku lalai dgn duniaMU,sedarknku agar aku sentiasa berada pd jln y benar...aminn2...

Wassalam...syukran...

Sunday, October 19, 2014

WEDNESDAYDIARY#3



Bismillahirrahmanirrahim....syukur Alhamdulillah dgn sgl nikmat yg Allah bg...rindu nk menulis xpernh hilang...utk trus charge smngat and to remind myself about dunia akhirat..dgn bc penulisan dr blogger..
Kesibukan mggu ni xkan hlang tuk trus dgn Wednesdaydiary..wpun ri ni da hr ahd..sob3...

Minggu ni berlalu dgn pantas dan minggu yg sgt mencabar bg sy y lom sampai sthun di alam pkerjaan.. sgt pressure,tension smua ade..prasaan bercampur aduk namun snyuman ttp mmpu diukir..wpun hanya Allah yg tahu pe y di rasai..dan hanya Allah tempatku mengadu..tempatku mluahkn sglnya...

Syukur juga,dgn ujian yg Allah bg smggu ni...dpt melatih diri tuk hadapi hr esk dgn lbh tabah yg blum tentu ape ujian n dugaan yg bkal di lalui...

Ya Allah hadirkn kekuatan dan ketabahan dlm diriku utk trus hdapi hr esk...
Di mana pun kite,problem sentiasa hadir hnya situasi problem y berbeza...

Wassalam...thanks... :).
p/s: entry wednesdaydiary sekadar utk remind n give spirit tuk diri sy sendiri...others blogger or sahabat also can leave yr comment (+ve or -ve)... :-)

Wednesday, October 8, 2014

WEDNESDAYDIARY#2



Bismillahirrahmanirrahim...syukur alhamdulillah Allah bg kekuatan untukku demi melawan kelemahan...Allah itu Maha Mengetahui...Subhanallah..

Hari ini tidak seperti hari2 lain...stp ape yg di rasai di lalui hanya diri ink yg memahami...hanya senyuman yg terukir di bibir mampu menutupi ape yg tersirat/terbuku dlm hati..

Semoga hari esk lebih baik dari hari ini dan semalam...redha ikhlas menerima sglnya adalah y terbaik dan satu ketenangan yg tersirat dari Allah..

Wassalam..syukran 

Wednesday, September 24, 2014

WEDNESDAYDIARY#1



Bismillahirrahmanirrahim..syukur alhamdulillah Allah masih lagi bg kekuatan untuk kita menikmati ciptaannya...nikmat yg cukup sempurna..yg cukup berharga..yg tak ternilai..alhamdulillah

Actually da lama nk create diary day ni..but masa tak berkeizinan..maybe diary day ni not interesting..moga ramai sahabat yg sudi bertegur akn kekurangan..share pendapat.. :-)

Menjadi kebiasaan bos bg tazkirah pg..but tazkirah pg ni interesting bg sy..he said about "HATI"..wowww ..hati?? bkn senang nk jg ht sndiri apatah g hati org..ok2..sy tak nak membebel yg bukn..just nk share..ikhlas tu penting..kalo bt ssuatu kje jaaaaaaaangan merungut..bila kite merungut..kita tak kan dpt ape dah dari keje yg kita bt..yg dpt PENAT jerlahh

Itu je scr ringkasnye...semua org tahu i just nk share to remind myself..heeeehe..Bila renung balik ape dia ckp..ade hikmah knp Allah bg aku keje company skrg tempatku mncari rezeki..wpun hakikatnye hanya diriku yg mngtahui n melalui smuanya..Smg Allah sntiasa kkuatan kesabaran n smngat to face the next day..in shaa Allah aminn...

note:diary day ni just to remind myself..n everybody can share n change the opinion here..THANKS..>sorry entry for diary day entah ape2..1st time...haha<

Wassalam.. :-)

Friday, August 29, 2014

HATI INI HANYA PADAMU



Bismillahirrahmanirrahim..syukur ats kshtn dan nikmat yg Allah bg..sama ada nikmat itu besar mahupun kecil..hanya syukur y mampu di ucapkan..

Kdg2 kita lalai..kita lagha..dgn duniawi..kita hanya manusia biasa..di saat kite berjauhan dgn Allah diri ini bgitu lalai..namunnnnn

Di saat ht ini rindu Allah..hanya Allah y tahu isi hati ini..rindu untuk bersujud..bercerita. mengadu segala apa y tersirat..di saat Allah mndgr rintihan itu..ht ini ckup tenang..y bertemankn air y jernih mngalir dr mata y maha melihat..


Di saat ku rindu padaMU..hanya surat cinta y memberi kekuatan..memuji Mu mnjd pengubat sgl rindu dan cinta hati ini terhadapMU

Ya Allah..Engkau tetapkn hati utk trus mncntai dan merinduiMu dan jgnla Engkau menarik balik hidayah yg telah Engkau berikan padaku..Aminn

Wassalam..tq y sudi singgah :)

Wednesday, August 20, 2014

HADIAH DARI ALLAH



Bissmillahirrahmanirrahim...bila kenangkn ape y dah lepas..macam2 perasaan hadir..marah..mnyesal..sedih..gembira..namun hari semalam tak mungkin kembali hari ini..syukur dlm keadaan skrg Allah masih sudi hantar hambaNYA utk terus sedar kn diri ini dari ketakutan..

"istikharahlah byk2..doa,minta dgn Allah..Allah akn tunjuk y terbaik..kalo hati ase tenang gembira..in shaa Allah itu jalan yg terbaik..dari semua perkara tak semestinya soal jodoh..tapi dari semua perkara..dlm khidupan ni kita akn keliru dalam buat kputusan..bila istikharah m  menjadi sahabat kita..in shaa Allah jln yg trbaik Allah tnjuk di saat kita mlakukan ape shj krja harian.."


Bila diri berada di persimpangan bkn mnjadi prkara mudah tuk buat kata putus..kdg saat itu  kita akn buntu..ya Allah tunjukkanlah jalan yg terbaik dlm membuat pilihan dan tenangkanlah hati ini sekiranya itu yg terbaik..aminn

wpun hanya ingatan kecil namun ini adalh hadiah dari Allah krn DIA masih sygk kita dgn hantar hambaNYA utk trus bg nasihat kat kita

Wassalam..thanks sahabat sudi singgah..

Saturday, August 16, 2014

HATI INI BERBICARA



Bismillahirrahmanirrahim..ya Allah aku bersyukur atas stp nikmat y tlh Engkau brikan..stp ape ygku miliki..Alhamdulillah..Alhamdulillah Allah masih bg chance untuk jumpe lagi hari ini..Allah masih bagi chance untuk perbaiki diri.

Bukan senang untuk memahami hati setiap insan..ade yg ok ada tak ok..mcm2..tp hati ini Hanya Allah itu Maha Tahu..kdg hati ini sensitif..kdg hati ini lembut..kdg ht ini keras bak batu konkrit..namun skeras mane pun hati seseorg in shaa Allah ade lembutnye..kdg sedihnye hati ini tak mampu di ungkapkn namun ianya mampu bertahan dek senyuman y terukir di bibir..

Ape yg lbih penting..kita tahu ape y kita buat..tabah sabar hati mu dlm mnempuh pelbagai ujian Allah..kdg hati ini terpksa terguris demi mnjg ht org lain..

Sama2 kita doakn ape y berlaku di Gaza..in shaa Allah

hmmm..btw,entry kali ini entah ape2 but ianya ade maksud tersendiri..muhasabah diri 

wassalam,thanks

Sunday, August 10, 2014

DISAATKU SUJUD PADAMU

Dengan nama Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang..syukur alhmdulillah dgn nikmat y Allah bg..Hanya Allah tmpt kite bersjud..DIA maha mngetahui ape y tersurat mahupun tersirat y ada pd setiap hambaNYA..di saat bersjudpdNYA..dri ini trasa bgitu kecil..hina..lemah d hdpanNYA..di saat membaca surat cintaNYA..ht terusik memikirkannya..di saat tgn menadah berdoa pdNYA..lidah tdk mampu utk berkata2 dek hati y begitu sayu..utk mluahkn segalanya y terbku di hati..hanya airmata y mampu menemani di saat ht ini sdang bercerita mengadu pdNYA..ya Allah..jdkn ht ini..ht y khusyuk pdMU..ht y sntiasa merindui

dan mencintaimu..ya Allah jdknlah lidah ini y sntiasa mmujimu..ya Allah jdikanlah diri ini hamba yg bertaqwa d cc mu..ya Allah kurniakan ktenangan dlm diri ini..ya Allah berikan kekuatan ksbaran dlm mnghdapi liku2 perjuangan dan liku2 ujian drMu..ya Allah ssungghya Engkau maha mdngar pengasih dan pmurah..aminn

wassalam..tq pd y sudi singgah 


Thursday, August 7, 2014

AKU KEMBALI



Berdebu..berhabuk dah blog ni..masha Allah lama sgt xjenguk..maklumlh 1st time dialam pkerjaan.blog pun dah tak terusik..rindu nak menulis..rindu nak share ilmu..rindu nak visit blog sahabat2..tp akn cuba tuk update..jenguk..visit sahabat2 wpun dlm ksibukan..

apepun,sy hrap msih tak terlambt tuk wish slmt hr raya tuk smua shabt2..0-0 ye..skirnye pnulisan blog ini ade terksar bhs..

Sunday, January 26, 2014

HATI INI MILIK ALLAH YANG KEKAL ABADI






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Alhamdulillah hari meniti hari Allah masih bagi kita peluang untuk melihat mendengar menghayati dunia yg sementara..Allah masih lagi memberi kita peluang untuk terus berjuang menjadi yang lebih baik sebagai seorang hambaNYA..in shaa Allah

Bila di renung, bila dikenang..terasa sedih dgn diri sendiri atas setaip hari yang berlalu dgn begitu sahaja..

Setiap apa yg kita miliki ini adalah milik Allah yang hakiki..Malah dunia yang sementara ini pun Allah Maha Penciptanya.. Subhanallh..begitu hebatnya Allah begitu pemurahnya Allah memberi pinjam semua ini pada hambaNYA..Alhamdulillah..Syukur.

Setiap perhubungan pasti akn ada perpisahan..sbb apa?? Sbb Allah nak kita tahu di mana perhubungan antara manusia dgn manusia adalah sementara. Tdk ada perhubungan yg hakiki antara manusia dgn manusia.. Melainkn

hbungn manusia dgn Allah..Merupakan satu perhubungan
yg hakiki..
yg sangat indah..
yg tiada porak peranda..
yg tiada cemburu buta..
yg tiada caci-cacian..
yg tiada pilihan..
yg tiada bandingan..
yg tiada pembohongan..
yg tiada menyakiti..
yg tiada kekecewaan..
yg tiada simpanan..

Kerana hubungan dgn Allah itu adalah hubungan yg sgt indah sekiranya kita jg hubungan dgnNYA in shaa Allah ketenangan akn mengiringi kita. In shaa Allah hbungan kita dgnNYA makin baik dan baik dan baik..aminn2x






Bila keihklasan krn Allah yg hadir dalam sesuatu hubungan in shaa Allah hati kita tdk akn goyah dlm menempuh pelbagai dugaan dan ujian dri Allah dgn izin Allah..Allah hadirkn seseorg dlm hidup kita krn Allah tahu itu adalah yg terbaik..Kdg2 Allah hadirkn sbg satu ujian utk hari kita yg akan dtg..
Istikharah adalah yg terbaik dlm membuat sesuatu kputusan yg melibatkan dunia akhirat..

Cari masa untuk diri sendiri jgn membuat kputusan bila kita dalam keadaan kecewa, kehilangan, gembira dan sedih..

Carilah masa..fikirlaa..tanyalah Allah..tenangkan hati..MAKA BUATLAH KEPUTUSAN..in Shaa Allah Allah akn tunjuk yg terbaik..Kerana setiap apa yg berlaku hari esk adalah sesuatu perkara ghaib..Allah nak kita fikir dgn setiap yg berlaku..setiap yg kita decide..Allah tak nak kita lalai

Kdg2 satu perkataan akn membuat kita menitiskn airmata..merana setahun..

Apa yg berlaku semalam akn jd pngajaran tuk hari ini dan seterusnya..

Akn lebih3x berhati2 slpas ini..ya Allah bantulah aku…pimpinlah aku dan didiklah aku..aku memerlukan pertolonganMU dlm setiap masa ya Allah..Aminn2x






Waaaa….terrrrrrpanjang lak…heheheeeee….sorry korg..merepek ape entah..hahha..
Have enjoy !!!!

HATI INI MILIK ALLAH YG KEKAL ABADI

Wassalam…thanks J



Saturday, January 18, 2014

SAHABAT







Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Alhamdulillah hari ini kita berkesempatan lagi tuk berada di bumi Allah bersama2 hambaNYA yang lain..Syukur Alhamdulillah…tapi hr esok?? Mungkin kah kite keseorang berada di alam berzakh?? Sama2 kita renungkan..

Setiap yg hidup pasti akn berakhir dengan  kematian
Setiap pertemuan pasti akn berakhir dengan perpisahan
Setiap kegembiraan pasti akn berakhir dengan kesedihan
Setiap kesedihan pasti akan berakhir dengan kegembiraan

In shaa Allah pada SETIAP itu pasti akn berlaku dengan izin Allah..

Hmmm…dah pun 2014..cam xcaye lak padahal dah hampir sebulan..hahaha…
So, officially we alls dah pun habis as a deg student UiTM Shah Alam….waaaaaa…syedihnyeeee…

Memori time belajar lah satu memori palinggg besttt…Pahit manis susah senang

Sahabat laaaa..
Tempat yg kita cari
Tempat yg kita bercerita
Tempat yg kita luah problem
Tempat yg kita share kegembiraan

Lepas ni xde dah nk ase cam suasana study g dahh..nk ase suasana duk hostel..suasana duk umah sewa..dengan kawan2 sekuliah..xde da semua ni..sob3x L

Thanksssss a lotttt korang…korg lahhh sabahat the bestttt..ALIAH..ELLA..ANGAH..INA..MIRA..K.IJA..NESH..EMA..Minta maaf gak kalo terbuat salah everything sepanjang kita kenal ye J






Apepun, i wish GOOD LUCK for u olls....Kawen jgn lupe jemput >sape empunye badan yg kawen sy doakn smg urusan korg berjalan lancar..aminn3x..wpun jauh i'll try to attend yr wedding<

K.ija n baby semoga semuanye selamat..p/s:baby jd anak soleh/solehah ye :)..Nesh sabor ye..usaha laaagiii sikitt je..pastu da habis :)..



wassalam..thanks 

Monday, January 13, 2014

MAINAN KEHIDUPAN



Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Sama2 kita selawat ke atas nabi..
Bumi Allah di basahi hujan di sebabkan langit tidak mampu lagi untuk menanggung beban yang sangat berat..Subhanallah..begitu hebat dan pemurahnya Allah sebab DIA memberi air yg sangat2 mencukupi untuk makhluknye di muka bumi ini. Semoga ini hujan rahmat dariNYA..in shaa Allah..

Hujan dan hujan dan hujan..membuatkan LENA terus menghantui diri ini…..>tetiba ayat sastera lak..fuhhhhh..hhahah<

Setiap ape yang berlaku di sekeliling kita adalah kehendak Ilahi..sama ada buruk mahupun baik..
Tidak ade sape pun yang sempurna melain kan Allah S.W.T..

Setiap orang tidak akn terlepas dari buat salah..

Tidak mustahil setiap perbuatan kita di benci orang lain dan tidak semua yang kita lakukan di benci orang

Tapi ingat lah wahai manusia.. di muka bumi Allah ini terdapat pelbagai jenis manusia..pelbagai jenis perangai..pelbagai jenis perbuatan jahat..pelbagai jenis perbuatan baik..tapi setiap pelbagai itu adalah milik Allah yang hakiki NAMUN semuanya bergantung pada setiap individu..sama ada memilih jalan A mahupun jalan B..sama ada memilih jalan yang di benci ALLAH namun di sukai oleh manusia ATAUPUN di sukai ALLAH namun di benci manusia ATAUPUN di sukai ALLAH juga di sukai manusia ATAUPUN di benci ALLAH dan mnusia >na’uzubillah<

Jangan kita ingat semua orang suka kita..perangai kita..setuju dengan kita..bukan senang untuk memahami setiap individu namun yang terbaik adalah cubalah kita berusaha untuk membuatkan orang menyenangi kita di samping itu sentiasa berusaha untuk mengambil HATI ALLAh agar kita menjadi hamba yang bertaqwa di cc ALLAH..in shaa ALLAH..

Kita hari ini bukan juga melambang kan kita hari esok dan bukan juga kita pada hari yang lepas..
Namun usaha kita hari ini melambang kan siapa kita hari esok

Bersabarlah wahai hati dalam mengharungi pelbagai jenis fi’il manusia..Biar macam mana buruk seseorang jangan sesekali kita benci padaNYA dan hadapilah ia dengan penuh kesabaran dan kekuatan agr hati ini tidak pandang buruk padanya kerana kita semua hanya manusia yang sama pada pandangan Allah yang berbeza hanya ketaqwaan..

Biarlah kebencian kita padaNYA hanya di ketahui ALLAH dan mengadulah agar hati ini tidak terjerumus dengan perkara yang boleh membawa kita pada sesuatu yang di benci ALLAH..na’uzubillah

“Ya Allah jauhi hati ini dari sifat benci..jauhi hati ini dari sifat dengki..jauhi hati ini dari semua sifat2 mazmumah..aminn3x..”

opssss..terpanjang lak membebel..xtau ape yg di bebel..OK..fine!!! masih xsampai maksudnye..ape yg nk di sampaikan..


Wassalam..tq u olls sudi baca entry yg entah ape2..

GIVEAWAY BIRTHDAY AZHAFIZAH







Jom join segmen !!!! :)..The best thing is wallpaper dekstop calendar free cam kat bawah niii !!! hehee..nk join click SINI






Thanks u alls 

Wassalam :)



Thursday, January 9, 2014

HATI INI "HANYA ALLAH YANG TAHU"








Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Alhamdulillah Allah peluang untuk kita terus menikmati nikmatNYA..Cuaca yg redup.. renungan pokok2 sekitar bilik seakan-akan dapat merasai ape yang di rasai oleh hati hamba Allah yg kerdil ini..

Sehebat-hebat perancangan manusia lebih jauh hebat perancangan Allah

HATI MANUSIA…

Kadang2 gembira Kadang2 sedih Kadang2 tak tentu arah Kadang2 marah Kadang2 resah Kadang2 sensitif..

Setiap pada KADANG2 itu hanya Allah yang Maha Kuasa sahaja Mengerti Memahami Merasai
Kadang2 shj pada KADANG2 itu manusia boleh memahami merasai menjiwai pada setiap yg kita lalui

Kadang2 orang yg close dgn kita pun tdk memahami ape yg kita rasa apa masalah kita
Kadang2 sedih hati kita masalah kita biarlah kita yg tahu..tutupilah ia dengan satu senyuman yang sangat IKHLAS dan INDAH..

Biarlah kesedihan dan masalah orang lain kita sudi dengar dan jgn kita ketagih simpati orang atas apa yg kita lalui..ketagihlah SIMPATI dr ALLAH yg Maha Mengasihani

Kerna hati kita lebih tenang

BERSABAR ITU PAHIT TAPI NIKMATNYA ITU INDAH

HATI INI MILIK ALLAH..

Sebab Allah yang Maha Pencipta
DIA lebih memahami ape yg kita perlukan
DIA lebih mengetahui ape yg terbaik dan tahap kemampuan utk kita
DIA lebih hebat dalam memberi ujian kpd kita
Kerna DIA yg maha memiliki sekalian alam

Wassalam..Tq :)


Wednesday, January 1, 2014

AFTER 2013...







Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Alhamdulillah Allah bg kita rasa hari pertama tahun baru..Cuaca yang sangat baik…tak panas sangat tak juga mendung..sedang2..Syukur Alhamdulillah J

Berakhirnya tahun 2013 maka berakhirlah status student yang kuar untuk exam..Semalam adalah 1st paper n juga last paper..Last paper kitorg pd 31/12/2013 hari last bagi tahun 2013..Sonokkan?? (bagi seorg student lahh..kononnye excited nk habis..heeehe)

Alhamdulillah..just nk prepare tuk presentation Final Year Project je 15/1/2014..Semoga semua berjalan lancer.. In shaa Allah

Dan semoga tahun ini lebih baik dari tahun yg lepas..

Sama2 kita renung..sama2 kita fikir..sama2 kita list..sama2 kita plan..

RENUNG ape kesalahan lepas..kekurangan lepas

FIKIR camne nk perbaiki tuk hr mendtg

LIST ape dream kita target kita goal kita tahun ni

PLAN yg terbaik (tp sebaik2 plan adalah dr ALLAH)

So taka de ape yg nk berleter sangat..hahahah







Wassalam..tq J  SELAMAT TAHUN BARU 2014 !!!!!!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com