Wednesday, August 20, 2014

HADIAH DARI ALLAH



Bissmillahirrahmanirrahim...bila kenangkn ape y dah lepas..macam2 perasaan hadir..marah..mnyesal..sedih..gembira..namun hari semalam tak mungkin kembali hari ini..syukur dlm keadaan skrg Allah masih sudi hantar hambaNYA utk terus sedar kn diri ini dari ketakutan..

"istikharahlah byk2..doa,minta dgn Allah..Allah akn tunjuk y terbaik..kalo hati ase tenang gembira..in shaa Allah itu jalan yg terbaik..dari semua perkara tak semestinya soal jodoh..tapi dari semua perkara..dlm khidupan ni kita akn keliru dalam buat kputusan..bila istikharah m  menjadi sahabat kita..in shaa Allah jln yg trbaik Allah tnjuk di saat kita mlakukan ape shj krja harian.."


Bila diri berada di persimpangan bkn mnjadi prkara mudah tuk buat kata putus..kdg saat itu  kita akn buntu..ya Allah tunjukkanlah jalan yg terbaik dlm membuat pilihan dan tenangkanlah hati ini sekiranya itu yg terbaik..aminn

wpun hanya ingatan kecil namun ini adalh hadiah dari Allah krn DIA masih sygk kita dgn hantar hambaNYA utk trus bg nasihat kat kita

Wassalam..thanks sahabat sudi singgah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com