Wednesday, October 29, 2014

WEDNESDAYDIARY#5



Bismillahirrahmanirrahim...syukur dalam kekeliruan Allah sentiasa beri petunjuk jalan yg terbaik untuk membuat sesuatu keputusan..syukur juga,dalam kekusutan dengan masalah Allah hadirkan seseorang untuk bantu dalam menyelsaikan..In shaa Allah, Allah akn bantu kita dan memberi petunjuk walau dalam apa jua cara...Allah sentiasa ada dgn kita di saat susah mahupun senang..

Di saat kita ingin tahu sesuatu Allah jauhkan dari kita..dan kita akn terus tertanya-tanya kenapa dan kenapa.pernahkan kita berfikir apakah hikmah di sebalik semua ini pada masa akan datang..namun kita hanya manusia biasa,hati itu tetap akan merayu dan tertanya2..hanya dengan memujuk hati sendiri,tabah dan sabar adalah yg terbaik selain mengadu dan memohon padaNYA.

Rindu itu adalah lumrah..kdg2 ia datang tanpa di undang kdg2 ia pergi tanpa disedari..rindu padaMU tidak pernah henti..ya RABB..berilah petunjukMU dalam mencari jawapan...........

Wassalam..thanks a lot :)


1 comment:

Amy J said...

biasalah kita manusia ni kan. ^^, kadang2 rasa beruntung dengan nikmat ALLAH bagi. kadang2 merungut even sikit je dugaan ALLAH nak bagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com