Wednesday, October 22, 2014

WEDNESDAYDIARY #4



Bismillahirrahmanirrahim...masih bersyukur wpun nikmat Allah ambil sekejap je..Allah saje nk uji kita..sbb DIA rinduuuuu sgt rintihan hambaNYA...:)....smg Allah permdh sgl urusan hr ini dan strusnya...

Kdg2 kite perlukn masa utk mnyendiri tanpa ganggu ape2...kdg2 kite perlukn tempat y jauhhhhh dr semua org utk terus muhasabah diri..kdg2 kite perlukn kesunyian utk dpt berfkir laaaagi kedepan.. 

Namun berapa byk kdg2 pun hanya bersujud pdNYA di waktu mlm adlh jwpn dr smua kdg2..hmmm...Allah Maha tahu ape y sdang hambaNYA lalui smlm hr ini n esknya...sabar n tabahlaa wahai hati...innallahama'ana..

Ya Allah sentiasa igtku agar aku sntiasa igt pdMU bersyukur ats sgl nikmatMU..sempurna dan pertingkatkn ibadahku...Ya Allah disaat aku lalai dgn duniaMU,sedarknku agar aku sentiasa berada pd jln y benar...aminn2...

Wassalam...syukran...

2 comments:

Amy J said...

aamiin :)

waktu malam tenang sangat untuk muhasabah diri. jauh dari manusia, jauh dari gangguan kan. masa tu rasa dekat sangat dengan ALLAH.

nur naa'irah said...

btol tu ..time tu trasa dkt dgn Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com