Monday, January 13, 2014

MAINAN KEHIDUPAN



Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Sama2 kita selawat ke atas nabi..
Bumi Allah di basahi hujan di sebabkan langit tidak mampu lagi untuk menanggung beban yang sangat berat..Subhanallah..begitu hebat dan pemurahnya Allah sebab DIA memberi air yg sangat2 mencukupi untuk makhluknye di muka bumi ini. Semoga ini hujan rahmat dariNYA..in shaa Allah..

Hujan dan hujan dan hujan..membuatkan LENA terus menghantui diri ini…..>tetiba ayat sastera lak..fuhhhhh..hhahah<

Setiap ape yang berlaku di sekeliling kita adalah kehendak Ilahi..sama ada buruk mahupun baik..
Tidak ade sape pun yang sempurna melain kan Allah S.W.T..

Setiap orang tidak akn terlepas dari buat salah..

Tidak mustahil setiap perbuatan kita di benci orang lain dan tidak semua yang kita lakukan di benci orang

Tapi ingat lah wahai manusia.. di muka bumi Allah ini terdapat pelbagai jenis manusia..pelbagai jenis perangai..pelbagai jenis perbuatan jahat..pelbagai jenis perbuatan baik..tapi setiap pelbagai itu adalah milik Allah yang hakiki NAMUN semuanya bergantung pada setiap individu..sama ada memilih jalan A mahupun jalan B..sama ada memilih jalan yang di benci ALLAH namun di sukai oleh manusia ATAUPUN di sukai ALLAH namun di benci manusia ATAUPUN di sukai ALLAH juga di sukai manusia ATAUPUN di benci ALLAH dan mnusia >na’uzubillah<

Jangan kita ingat semua orang suka kita..perangai kita..setuju dengan kita..bukan senang untuk memahami setiap individu namun yang terbaik adalah cubalah kita berusaha untuk membuatkan orang menyenangi kita di samping itu sentiasa berusaha untuk mengambil HATI ALLAh agar kita menjadi hamba yang bertaqwa di cc ALLAH..in shaa ALLAH..

Kita hari ini bukan juga melambang kan kita hari esok dan bukan juga kita pada hari yang lepas..
Namun usaha kita hari ini melambang kan siapa kita hari esok

Bersabarlah wahai hati dalam mengharungi pelbagai jenis fi’il manusia..Biar macam mana buruk seseorang jangan sesekali kita benci padaNYA dan hadapilah ia dengan penuh kesabaran dan kekuatan agr hati ini tidak pandang buruk padanya kerana kita semua hanya manusia yang sama pada pandangan Allah yang berbeza hanya ketaqwaan..

Biarlah kebencian kita padaNYA hanya di ketahui ALLAH dan mengadulah agar hati ini tidak terjerumus dengan perkara yang boleh membawa kita pada sesuatu yang di benci ALLAH..na’uzubillah

“Ya Allah jauhi hati ini dari sifat benci..jauhi hati ini dari sifat dengki..jauhi hati ini dari semua sifat2 mazmumah..aminn3x..”

opssss..terpanjang lak membebel..xtau ape yg di bebel..OK..fine!!! masih xsampai maksudnye..ape yg nk di sampaikan..


Wassalam..tq u olls sudi baca entry yg entah ape2..

1 comment:

Abak's Role said...

In Shaa Allah.. bmuhasabah diri..

Salam Maulidur Rasul...Abak nak ajak join segmen :

http://lorong-cinta.blogspot.com/2014/01/pelancaran-kempen-dan-segmen-blogger.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com