Wednesday, September 24, 2014

WEDNESDAYDIARY#1



Bismillahirrahmanirrahim..syukur alhamdulillah Allah masih lagi bg kekuatan untuk kita menikmati ciptaannya...nikmat yg cukup sempurna..yg cukup berharga..yg tak ternilai..alhamdulillah

Actually da lama nk create diary day ni..but masa tak berkeizinan..maybe diary day ni not interesting..moga ramai sahabat yg sudi bertegur akn kekurangan..share pendapat.. :-)

Menjadi kebiasaan bos bg tazkirah pg..but tazkirah pg ni interesting bg sy..he said about "HATI"..wowww ..hati?? bkn senang nk jg ht sndiri apatah g hati org..ok2..sy tak nak membebel yg bukn..just nk share..ikhlas tu penting..kalo bt ssuatu kje jaaaaaaaangan merungut..bila kite merungut..kita tak kan dpt ape dah dari keje yg kita bt..yg dpt PENAT jerlahh

Itu je scr ringkasnye...semua org tahu i just nk share to remind myself..heeeehe..Bila renung balik ape dia ckp..ade hikmah knp Allah bg aku keje company skrg tempatku mncari rezeki..wpun hakikatnye hanya diriku yg mngtahui n melalui smuanya..Smg Allah sntiasa kkuatan kesabaran n smngat to face the next day..in shaa Allah aminn...

note:diary day ni just to remind myself..n everybody can share n change the opinion here..THANKS..>sorry entry for diary day entah ape2..1st time...haha<

Wassalam.. :-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com