Sunday, September 8, 2013

UJIAN DI DUNIA








Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Dah pun berakhir bulan syawal. Tak sempat nk wish salam ramadhan mahupun syawal kat sahabat2 saya. Disebabkan masa cemburui tak sempat nak jenguk my lovely Nurnaa’irah (my blog) ni. Miss so much. Maaf juga kat sahabat2 alam maya saya if tak sempat nk reply comment kat blog or kat google acc.

Ni 1st entry after raya. Entry ni just nk share and tuk remind diri saya sendiri yang sentiasa lalai dan lagha dengan hiburan dunia. Na’uzubillah….

####################################################

DI MANA SALAH AKU???????

Pernah tak korag rasa camni bila korang tak dapat sesuatu yg di inginkan?? Kita dah pun usaha sehabis yang mungkin tapi kita tak dapat seperti yang kita usahakan??

Bila korg lalui camni, mst down habis2 kan? Tol tak? Sedih tu xyah nak cakap lah mesti sedih habis2 kan??..Hmmm…

Bila semua ni terjadi. Pernah tak korang fikir mana salah aku? Apa kekurangan aku? Hubungan aku dgn Allah? Dengan manusia? Pernah korg terfikir camni?????????????

Tapi time ni apepun cara, semangat kita tak mudah tuk bangkit semula, tol tak? Akan ambil sedikit masa tuk semangat tu kembali semula..

Hidup ni spt roda, kadang2 kita berada di atas, kdg2 kita berada di bwh, kdg2 kita tol2 berada paling bawah,kdg2 kita tol2 berada paling atas..Perasaan kita time tu pasti berbeza..

Tapi igt gagalnya kita hari ini tak bererti kita gagal pada hari esk, berjayanya kita hari ini tak menjamin kita akan berjy pada hari esk. Setiap perjalanan hidup kita dah pun tertulis. Kita hanya mampu berdoa dan buat yang terbaik.

Allah tdk memberi apa yg kita impikan kerana Allah ingin memberi yang terbaik tuk kita. Allah tidak memberi pada kita sekarang sebab Allah Maha Tahu masa yang terbaik untuk realisasikan apa yg kita impikan. Sweet kan Allah, sebab Allah itu Maha Penyayang, Maha Pemurah, Maha Agung, Maha Mengetahui sekalian alam semesta. DIA tahu isi hati kita. J

“Ya Allah sekiranya ini adalah ujian untukku, maka tabahkan hati ku dalam menghadapinya dan berikan yang terbaik untuk ku pada hari2 mendtg. Ampunilah dosa2 ku dan pimpinlah aku pada jalan yang terbaik dan tunjukkan aku pilihan yang terbaik dalam membuat sesuatu keputusan kelak. Amin.”

######################################################

Kita tidak dapat mengubah sejarah ttp kita mampu  mencipta sejarah


Setiap org ada kenangan pahit dan manis yang tersendiri. Jangan di sbbkan kenangan kita terperangkap.
Wassalam….moga manfaat.:-)..thanks a lot..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com