Saturday, January 5, 2013

RENUNGAN

Assalamua’laikum sahabat saya..yang sentiasa dikasihi ALLAh..in shaa ALLAH


Suasana malam yang begitu indah..subhanallah..Langit yang begitu cantik berhiaskan bintang dan bulan..angin yang dingin2 manja..Subhanallah…Allah Maha Bijaksana menciptakan alam untuk makhluknya..Maha Pemurah memberi pinjam dunia kepada kita tuk terus merantau mencari BEKALAN untuk perjalanan yang begituuuuu panjanggggg..


Tetiba termenung pada gambar yang tergantung di dinding..hmm…semua kawan2 yang ade lam gambar tu, senyummmmmm semuanya..happy je bila renung kembali pada masa tu tapi sayangnya masa tu tak kan mungkin kembali lagiiiiiii..dan tak mungkinnnnnnnnn…

Tetiba terdetik kat hati ni…sampai bila bibir itu akannnnn senyum..sampai bila mata bercahaya kegembiraan..sampai bila kita dapat jumpa saudara kita…adakah sampai esok sahaja???..adakah sebulan lagi???adakah setahun lagi??adakah berpuluh tahun lagi?? Atauuuuu adakah adakah saat ini SAHAJA??..ya ALLAh, bila fikir semua ni betapa tak bersedianya lagi untuk bertemu dengan alam yang kekal..Betapa banyakknye dosaaaa..betapa sikitnye BEKALAN nak bawa..ya ALLAH..

Tapi bersedia atau tidak masa itu akan kembali juga..tak akan cepattttttttt walau senafas dan tak akan lambat walau sesaat…..sama sekali tak akannnnn………..SAMA2 KITA MUHASABAH

Saya suka dengar nasyid kat bawah ni..kalau sahabat2 teringin dengar boleh je clik LINK..:)..if xnak pom xper..heheeee  http://youtu.be/R4x3yL9ZyAc

Ok lah..setakat ni je entry kali ni..moga bermanfaat…entry ni hanya lah tuk member kesedaran pada diri sendiri..agar tidak leka dengan begituuuuuuuuuuu jauhh dengan duniawi..kalau sahabat tak suka, boleh tegur..tinggalkan komen..hehee…J…di alu2kan…terima kasih..wassalam

7 comments:

aspalting techology said...

sungguh benar adanya kalau dunia ini cuman sebuah persinggahan saja,kita umat manusia selalulah untuk merenungi apa yang sudah kita lewatkan.

nur naa'irah said...

setuju dgn awk..:)

Lyeen De Syifa said...

kita mesti akan merindui suatu saat yg boleh buat kita bergelak ketawa..:) tp syg kita tak mampu mengulanginya..maka, kita harus buat hari2 kita gmbira brsama org2 sekeliling kita..insyaallah..:)

nur naa'irah said...

lyeen : tol tu..sy stuju..:)

mselim3 said...

benar kekadang kita mmg sering alpa dengan nikmat dunia yang hanya diibaratkan air dihujung jari,
sesamalah kita berpesan2 atas dasar ingat mengingati k...

mselim3

mselim3 said...

benar kekadang kita mmg sering alpa dengan nikmat dunia yang hanya diibaratkan air dihujung jari,
sesamalah kita berpesan2 atas dasar ingat mengingati k...

mselim3

nur naa'irah said...

mselim3 : sy stuju..in shaa ALLAH..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com