Monday, February 11, 2013

AKU INGIN KETENANGANMU


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

Da lama xupdate blog..rinduuuuu sangat dengan sahabat2 saya..smg semua sahabat sihat2 dan dalam keadaan baik..hmmmm…terima kasih pada yang sudi singgah jenguk blog saya yang tak sehebat blog2 lain…

Hmm..tetiba tangan laju je menaip…orang cakap apa yang kita buat kat orang kita akan dapat balik..kita akan rasa balik..apa pendapat sahabat2???...hmm..ntah lah..kadang2 kita keliru dengan diri kita sendiri..kita tak sedar apa yang kita buat padahal kita tahu perkara terang2 salah..tapi kita tak mampu tuk kata JANGAN…TAK NAK..TAK PERLU…mana pendirian diri kita..??where???????????

Bila kita down semua perkara kita akan rase yakin dengan diri kita tapi bila kita di uji dengan sedikittttttttttttt sahaja ujian..kita GAGAL..kita lupa segala yang kita pernah janji dengan diri kita sendiri..
Mana perginye pendirian kita????..mana perginye semangat kita yang kita janji dengan diri kita time kita downnnnnnnnnn tuuuuuuu…arghhhhh..mesti kita rase marah kat diri kita sendiri kan..sebab apa????sebab kita gagal tuk berpendirian tetap..ya ALLAH..apa kesudahan perjalanan kehidupan selagi kita tidak mampu tuk pertahankan hati kita..matlamat kita..wawasan kita..

##################################################################

Kadang aku marah dengan diri aku sendiri..aku keliru..aku buntu...aku tau aku salah tapi aku gagal perbetulkan..kenapa mesti camni…mana janji aku pada diri aku sendiri..ya ALLAH Engkau bantuilah aku dalam perjalanan hidup ku..sesungguhnya Engkau Maha Kuasa..Engkau Maha Mengetahui..tunjuklah aku jalan yang benar dalam hadapi perjalanan hidup aku..amin..

Aku tahu mustahil tuk aku miliki apa yang aku nak tapi kenapa mesti aku berharap lagi tuk dapatkannya..kenapa mesti aku bagi harapan palsu pada diri aku sendiri..?????kenapa mesti aku sakiti hati aku sendiri???kenapa mesti aku seksa hidup aku sendiri..???kenapa??dan kenapaaaaaaaaa???...padahal aku tahu ALLAH akn bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita minta..pada masa yang sangatttttttt tepat waktunya..
Tapi kenapa kita tidak cuba sabarr…kenapa mesti kita cari jalan seronok dunia semata2…bukan akhirat….

Ya ALLAH…aku buntu..bila fikir semua ni..
KENAPA begitu susah..banyak dugaan untuk aku lakukan kebaikan..untuk aku perbaiki jadi lebih baik..walau pun sedikit sahaja…adakah ini ujian bagi aku???adakah ini balasan bagi aku..???
AKU INGIN KETENANGANMU..YA RABB..:-(

##################################################################

Hmmmmmmmmm…ntahlah....mesti korang cakap saya merepek entah apa2 kan..xper..sapa2 yang faham..can share your opinion or your comment..:-)
Tima kasih sangat sahabat2 yang sudi baca..comment..wassalam..:-)

7 comments:

Musa said...

http://musamahmudzaim.blogspot.com/2013/02/ketenangan-yang-di-dambai.html

Wahyu Alfiansyah said...

Betol, kadang kita lupa janji2, Doa ja supaya kita selalu inget,,

nabila said...

fitrah manusia. alpa dengan diri sendiri. be strong ya akak! *chaiyok* Allah selalu ada dengan kita,cuma kadang-kadang kita ja yang terlupa dekat Dia.

Mentari Minda said...

Semua org mahukan ketenangan... Ketenangan yg bagaimana itu yg kita tidak tahu...:)

nur naa'irah said...

salam..tima kasih byk2 sahabat2 sudi bg komen..semangat..:)..

dya bunga said...

samalah..haritu dya mmg down sgt2.. pastu bangkit blik.. kne yakin diri sendri bila bersendirian dya down blik..haha..myb dya down sbb xdpt terima kenyataan apa yg terjadi kat dya kot.. tpi apa pun teruskan bersemangat k..kita semangat sama2 k..

nur naa'irah said...

dya : owhh..iye kita sama2 bgn ye..apepun,bkn senang tuk kita trima knyataan lebh2 g perkara yg kita xsngka..yg pnting kita kene ihklas trima apepun in shaa ALLAH kita akn bersemangat..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com