Monday, December 23, 2013

HANYA ALLAH YANG TAHU






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Alhamdulillah Allah bagi kita kesihatan yang baik w/pun cuaca tidak menetu dan Allah bagi kita kekuatan untuk teruskn rutin harian w/pun terpaksa redah hujan panas. Alhamdulillah…

Sebelum tu sahabat boleh play lagu kat bawah J(setiap kali laptop on, lagu ni y akan sy dengar dulu)..kalo sahabat xsuke just ignore..hehe






Apalagi ucapan yang mampu kita ungkapkan selain SUBHANALLAH..sungguh indah ciptaan Allah..menitiskan air mata melihat kebesaran Allah yang tidak ternilai indahnya. Petang yang sungguh indah. Yang ditemani sinaran mentari seakan-akan tersimpul malu untuk menjelma.. Masya Allah.. Angin yang sepoi-sepoi bahasa membuatkan hati kita sungguh tenang menyapa alam ciptaan Allah walau hakikatnya angin itu abstract..sesuatu yang kita tidak nampak apatah lagi pegang.

BEGITU JUGA DENGAN RUTIN HARIAN KITA..

Hari ini kita dah pun plan untuk hari esok..hari lusa kita dah pun plan siap2 pd hari esok.. Tapi pernah kah kita bersiap sedia dengan setiap apa yang bakal berlaku di luar plan kita? Diluar jangkaan kita? Apa yang kita persiapkan ialah based on plan kita, tol x?? hari ini adalah kenyataan tapi hari esk adalah ghaib.

Sentiasa bersiap sedia dengan segala kemungkinan adalah yang terbaik. Sama juga alam ciptaan Allah, kita mengharapkan hujan tetapi mentari yang menjelma.

Setiap apa yang berlaku dah pun di tetapkan Allah. Redha dan terima dgn ikhlas dpt memberi ketenangan dalam hati kita walau hakikatnya ia adalah sungguh berat untuk kita menghadapi dan menerimanya. Wallahu’alam..

Allah sentiasa bersama hambaNYA..berpegang teguh kita pada Allah, percaya kita pada Allah..in shaa Allah, Allah sentiasa memberi kekuatan untuk kita..


Wassalam…Syukran..meluangkan sedikit masa utk entry saya J


5 comments:

THE KEHALUSAN KELEMBUTAN said...

positivelh dgn ujian Allah .. nice sharing .moga Allah redha

Unknown said...

salam..moga bermanfaat...syukran ukhti :)

Linz Shopee said...

Alhamdulillah...perkongsian ilmu yang baik dan memberi manfaat ynag sangat baik..semoga kita semua terus memberi dan berkongsi ilmu...

keep in touch ... next time nak entry lagi kat sini...
Ahlan wasahlan... selamat berBW petang ni...

Unknown said...

linz : moga manfaat..ape yg baik kita kongsi dan sama2 manfaat..in shaa Allah :)

Linz Shopee said...

betul tu dear...salam ukhwah ..happy sharing dear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com