Monday, June 15, 2015

BILA DIRI DI TEMANI MASA


Hmmmmm….uitttt…malam2 kene semangat esok nak bgun p kerja pulak..tak elok mengeluh..tol x??..hihi…opssss…Alhmdulillah Allah sentiasa memberi kita kesihatan..Allah tahu tahap kemampuan kita..DIA bg kita sakit ni DIA hilangkn kita sakit tu..Alhamdulillah

Sweet kan ALLAH..DIA sentiasa paham kita walau apepun kita lalui..Bila kita luah ape2 kat DIA…DIA sentiasa faham..tup2 buat hati kite tenang, happy lega jee…ALLAH bagi kita dugaan bkn sebab benci kita tapi DIA rindu rintihan kita..sebab DIA tak nak kita lalai dan lagha..hmmm..panjang pulak mukaddimah..heeeheee..

Pernah tak korang sedang tangan khusyuk buat kerja..tetiba terfikir..”hmm..sampai bila aku perlu buat semua ni?, sampai bila nyawa ni Allah bagi pinjam? Sampai bila aku bertungkus lumus utk duniawi?”…

Pernah tak korang?? Tapi tak tahulah kot2 diri ini je yg rasa camtu..apepun fikiran dtg dari diri masing2..
Yerlahh..perjalanan kita hari esok belum tentu kita berpeluang..setiap ape yg berlaku dah di tentukan..ape2 pun dunia dan akhirat kene seimbang(diri ini pesan kat diri sendiri yg serba banyak kekurangan)..

Kdg2 diri kita terrrrlalu banyak salah tp mata diri ini sentiasa betul..konon nak mintak simpati dari org tapi diri sendiri tak jaga hubungan dengan ALLAH..tak jaga bekalan tuk hari akhirat..camne tuh???..hmmmmmm…

Ok..stakat ni je..peringatan tuk diri sendiri yg serba kekurangan dan banyak kelemahan..sama2 ingat mengingati
Thanks everybody..
Alway take yr smile :-)
Wassalam.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com