Saturday, November 9, 2013

TAKE YOUR ACTION!!!







Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Syukur sangat2 pada Ilahi sebab kurnia kan kita kekuatan untuk terus beribadat padaNYA..untuk terus jalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah Allah..

Setiap orang MESTI de niat utk jd hamba yang SOLEH/SOLEHAH..sebab apa?? Sebab kita di bumi Allah hanya satu persinggahan sahaja..peluang ni hanya sekali seumur hidup kita. Tol x?? Tapi adakah perubahan tu akan terjadi hanya simpan niat without YOUR ACTION??? NO,right?!!!!!!!

“Bila berdiri sebelah org yg Berjaya, terasa rendah diri nye kita..kan? Ini perasaan yg normal lah kot..Pastu mesti akan de y cakap..”Alaaaa, dia xperlahh pandai sejak kecil lagi..bla..bla..bla..bla..”

Tapi pernah tak kita fikir, camne usahanya dia untuk sampai ke tahap tu..time dia kecil dulu2..usaha dia camne..ACTION yg dia ambil camne..PERUBAHAN..PENGORBANAN dia..pernah kita fikir?? Apa yg kita tahu fikir..”dia xperlah camtu laa..camnilaaa…Kita ni usaha2 xdapat gak..bla..bla..bla”

Cuba kita usaha sepertimana dia usaha…Allah tak pernah KEJAM dgn hamba2NYA tapi kita pilih jalan untuk KEJAM pada diri sendiri..USAHA kita hari ni lom tentu terbalas pd hari ESOK..lom tentu gak terbalas TAHUN DEPAN..semua tu dah tertulis..Allah dah tentukan setiap onak duri yg kita lalui dalam setiap detik perjalanan hidup kita..

TRUST yourself..WE CAN DO IT!!!!!! Not just dream but we MUST ACTION!!!..

ALLAH sentiasa ada dgn kita TAPI jgn sesekali kita ABAIKAN pada PENCIPTA kita..na’uzubillah..

PERUBAHAN yg SLOW lebih HEBAT drpd PERUBAHAN yg DRASTIK ttp berada pada TAHAP yg SAMA!!!! Kerana ALLAH




ALL DECISION IN YOUR HAND..to TAKE ACTION or NOT??? Not just 'DUNIA' ttp 'AKHIRAT' juga.. Kejarnya kita pada dunia hanya dunia semata2 ttp kejarnya kita pada akhirat in shaa ALLAH dunia akhirat manfaatnye..in shaa Allah..

Wassalam..thanks J ALLAH ALWAYS NO.1                                    

2 comments:

Niena Reen said...

ya, betul tu. kita tak boleh hanya berdiri statik tanpa lakukan sesuatu untuk mencapai apa yg kita inginkan. mungkin kita tak dapat apa yg kita betul2 inginkan, tapi kita dapat dari sisi lain. :)

Unknown said...

niena: tq dear :-)..betul tu..kita xdpt apa yg kita inginkn TAPI Allah bagi apa yg kita perlukan..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com