Monday, October 28, 2013

DUNIA INI HANYA PERSINGGAHAN









Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Syukur Alhamdulillah Allah masih sayang kita dengan memberi peluang tuk kita melihat dan menikmati nikmatNYA…Subhanallah begitu Maha Pemurah Allah S.W.T.

 TAPI………adakah kita balas Maha Pemurah Allah itu???

Betapa Allah jaga hamba-hambaNYA..

TAPI………adakah kita hargainya???

Betapa Allah sentiasa rindu akan suara HambaNYA..

TAPI………adakah kita sentiasa menyebut namaNYA??? Atau kita hanya menyebut namaNYA dengan persalahkan keadaan sekiranya kita JATUH dan hanya melupakanNYA di saat kita BERJAYA??

Memang tdk di nafikan dunia semakin pecut dengan pelbagai technology…manusia semakin berebut2 untuk mengejar technology tu…pernah tak kita cuba kejar AKHIRAT seperti mana kita kejar DUNIA???

As example student…Bila class pukul 6p.m sampai pukul 9p.m..berlari ke surau untuk solat..itu ALHAMDULILLAH sbb berkejar2 tuk berebut solat tapi adakah kita akan bertenang dan bersungguh2 sungguh untuk khusyuk seperti mana kita berlumba2 utk sampai ke surau….????

Kita solat cepat2 nak doa pun xsempat sebab apa??? Sebab kot tertinggal lecture nanti rugi…tak faham..nak jawab exam xdapat..macam2..

TAPI…adakah kita akan mencari pelbagai alasan juga untuk terus rebut akhirat seperti mana kita kejar dunia?? Na’uzubillah..

“Ya Allah jauhi aku dari perkara-perkara yang boleh menjauhkan dari MU dan jauhi aku dari perkara2 yang boleh melalaikan ku dr akhiratMU..Aminn..”





Wassalam…MOGA MANFAAT..hanya kongsian dan peringatan utk diri sendiri..Tq yg sudi singgah+baca+komen..

3 comments:

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah said...

Muhasabah sejenak..InsyaAllah.. amal berterusan..

Lieya Yaya :) said...

aamin aamin :) moga hari demi hari diri kita lebih dan lebih dekat pada Allah :)

nur naa'irah said...

abak : in shaa Allah..tq
lieya : amin :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com