Tuesday, October 22, 2013

JODOH ITU RAHSIA ALLAH







Dengan nama Allah yang Maha Penyayang lagi Maha Pemurah.. Alhamdulillah kita masih lagi di beri nikmat olehNYA dengan dpt melihat dan menghirup udara Allah..Syukur Alhamdulillah

Fuhh!! Fuhh!!....Uisyhhh, banyaknye habuk nak kene bersih..emmmm..patutlah last update 4/10/13. Lama da tak update blog atas sebab2 tertentu. Alhamdulillah tetiba je idea dtg so tangn laju menaip tuk share.

Memandang sekarang ni p memana pun sibuk orang duk cakap sal JOOOOODOH..Itu lah, inilah..macam2 pandangan saya dengar. So, kita join sekali..heheee…Saya just nak share article2 yg saya baca. Nak BERHUJAH sendiri tak cukup ilmu lagi.heheee. So, baca jerlah article n share. Boleh kan kawan2???

Bila kita dengar perkataan JODOH, pasti akan terlintas kat mind “Sape jodoh aku??adakah dia jodoh aku?Bila jodoh aku?Lambat ke cepat ke?” Tol tak? Tapi hakikatnya jodoh itu adalah RAHSIA ALLAH yg kita sendiri tak akan tahu. Kalau Allah tak rahsiakan so, hilanglah surprisenya !!!! So, tak seronoklah buat majlis kawen besar-besaran yang seperti sahabat idaman-idamankan >adalah lebih baik buat sekadar yang mampu sahaja<

Jodoh itu tak semestinya hingga ke akhir hayat. Setiap org punyai perjalanan hidup yang berbeza yang telah Allah tetapkan. Kalau jodoh itu hingga ke syurga, Syukur Alhamdulillah.




Jodoh itu da pun ditetapkan oleh Allah namun kita harus berusaha dan berdoa..Jangan serah bulat-bulat pada Allah kerana Allah sukakan orang yang tak pernah kenal erti putus asa dalam berusaha + berdoa dalam apa jua keadaan sekalipun..>Ingat tuuu<

Bukan senang utk peroleh apa yg kita usaha, setiap perjalanan pastiiiiiiiii ada liku2 kesusahan, ujian tapi kita mesti sentiasa bersiap sedia dengan pelbagai kemungkinan yang tak dijangka. Bukan setiap orang yang kita suka kita akan milikinya. Bukan setiap perkenalan dalam jangka masa yang panjang itu jodoh kita. Boleh jadi jodoh itu berada jauh dengan kita. Boleh jadi jodoh itu hanya melalui perkenalan yng singkat. Siapa tahu? Hanya Allah sahaja yang tahu… Cinta, sayanggggg macammana pun kita, kalau bukan jodoh  tetap tak kan bersama. Benciiii, jauhhhh mana pun kita kalau da jodoh tetap akan bersama.

Sweetkan Allah bagi kita rahsia yang cukuuuuuuupppp indah untuk kita..Bukan setakat rahsia tapi siap bagi kita surprise lagiiii…:-)

Ni article + blog lain yang dapat saya share..MOGA MANFAAT..in shaa Allah
Klik JERR link bawah





Wassalam..Thanks a lot yang sudi baca then komen entry + blog yang biasa2 sahaja..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com