Friday, October 4, 2013

MAKE LIFE SIMPLE AND BEUTIFUL






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang…Alhamdulillah Allah Maha Pemurah. Masih lagi memberi kita nikmat untuk melihat MMS yg di berikan olehNYA..untuk kita trus membaca surat cinta dariNYA..Alhamdulillah..smg kita sama2 menikmati wpun hanya sekejap..

MAKE LIFE SIMPE AND BEUTIFULL…mesti korg terfikir kan entry dan penulisan yg boring apa pula sy nak share kali ni????hehhee..sorry ye, masih tak hebat lagi dlm penulisan ni..sila beri tunjuk ajar..yg penting kita dpt ambil isi2 tersirat dlm setiap penulisan…in shaa Allah…

Saya cukup tertarik dgn ayat kat atas (MAKE LIFE SIMPLE AND BEUTIFULL)..actually ayat ni msg yg di hantar oleh kwn sy sendiri tempoh hari. …Wpun pendek ttp m’beri maksud yg mendalam..thanks ye awk..Setelah semalaman merenung dan fikir ayat ni baru saya faham..

MAKE……

Life Simple…apa yg saya faham dari LIFE SIMPLE….Jadikan hidup ini sesuatu yg simple ttp tdk lalai terhdp Allah. Simple dgn manusia, simple dgn Allah simple dengan hari2 akan dtg…ttp dgn cara yg betul dan pada jalan yg di redhai Allah.

Life Beutifull…Jadikan hidup ini satu kehidupan yg saaaaangat cantik d sisi Allah. Cantik di dunia dan juga di akhirat kelak dgn bekalan2 yg semuanya beutiful…Biarlah cantik di sisi Allah dgn akhlak yg juuuuga beutifull......in shaa Allah..Wpun kita mencari kecantikan itu sedikit demi sedikit yang penting sentiasa diredhai dan di berkati Allah dan istiqamah..in shaa Allah.

Dunia kita kejar, Akhirat kita melepas…Akhirat kita kejar in shaa Allah kedua2 (dunia&akhirat) kita dapat…

Sama2 kita renung, sama2 kita fikir, sama2 kita muhasabah..yg paling penting sama2 kita BERUSAHA + DOA pada Allah..in shaa Allah..Thanks a lot ye awk, coz give me a new things. Wpun hanya satu ayat..Sangat berguna utk remind sy .

Wassalam..tima kasih sudi baca + share pendapat..moga manfaat…L

2 comments:

Mia Liana said...

memang... hidup itu simple tapi bukannya mudah. pengalaman mengajar kira erti kehidupan sebenar. itulah kenangan yang kita ada, bila dah tua nanti..

Unknown said...

mia liana: betul tu akak..bila da tua t ade gak yg ase nyesal time2 muda dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com