Saturday, August 16, 2014

HATI INI BERBICARA



Bismillahirrahmanirrahim..ya Allah aku bersyukur atas stp nikmat y tlh Engkau brikan..stp ape ygku miliki..Alhamdulillah..Alhamdulillah Allah masih bg chance untuk jumpe lagi hari ini..Allah masih bagi chance untuk perbaiki diri.

Bukan senang untuk memahami hati setiap insan..ade yg ok ada tak ok..mcm2..tp hati ini Hanya Allah itu Maha Tahu..kdg hati ini sensitif..kdg hati ini lembut..kdg ht ini keras bak batu konkrit..namun skeras mane pun hati seseorg in shaa Allah ade lembutnye..kdg sedihnye hati ini tak mampu di ungkapkn namun ianya mampu bertahan dek senyuman y terukir di bibir..

Ape yg lbih penting..kita tahu ape y kita buat..tabah sabar hati mu dlm mnempuh pelbagai ujian Allah..kdg hati ini terpksa terguris demi mnjg ht org lain..

Sama2 kita doakn ape y berlaku di Gaza..in shaa Allah

hmmm..btw,entry kali ini entah ape2 but ianya ade maksud tersendiri..muhasabah diri 

wassalam,thanks

2 comments:

زليخا said...

hee. entry ni mcm awk dlm keadaan sedih.
pape sabar yee

Unknown said...

smg ALLAH sntiasa mmberi kkuatan n ksbrn tuk kite hdpi sbrg ujianNYA..thanks dear visit my blog..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com