Saturday, September 29, 2012

YA ALLAH..AKU BERSYUKUR PADAMU



Wahai kegagalan..
Dirimu begitu teguh mematahkan semangatku
Dirimu begitu hebat mencucuk hatiku dengan duri-duri yang berbisa
Ketika dirimu singgah dalam diriku..
aku tidak mampu untuk bangun dan terus bangun untuk terus berdiri teguh
Aku tidak sesekali bermusuhan dengan dirimu
Mengapa dirimu tidak pernah jemu muncul dalam hidup ku
Aku tidak pernah hancurkan dirimu walau sekali apatah lagi untuk terus menghantuimu
Duhai kegagalan..
Tetapi hari ini aku begitu mengenali dirimu
Aku cukup cukup redha atas apa yang telah terjadi pada diriku
Aku tabah malah akan lebih bersemangat dengan kehadiran dirimu
Kerana dirimu merupakan langkah kejayaan untuk diriku
Tanpa dirimu
Aku mungkin jauh tersasar tanpa di kejutkan oleh sesiapa untuk terus berada 


pada jalan yang betul
Wahai kegagalan
Kini aku tidak lagi berfikiran negative terhadapmu
Malah aku akan terus untuk mempertahankan diriku dari terus di usik oleh dirimu
Kini dirimu sudah jadi api semangat untuk aku terus maju kehadapan.
Sehingga menemui diriku yang sebenar iaitu KEJAYAAN..insyaAllah
…..
Allah itu Maha Agung..Dia menciptakan sesuatu yang diperlukan hambaNYA..
Allah itu Maha bijaksana..Dia menciptakan kejayaan seiring dengan kegagalan..
Dengan hanya kejayaan manusia akan terus berjauhan denganNYA..na’uzubillah..
Dengan kegagalan kita akan terjaga dari terus lalai..
Terima kasih Ya Allah..
Aku cukup bersyukur atas apa yang aku perolehi..aku mungkin tidak dapat apa yang aku inginkan tetapi Engkau memberi apa yang aku perlukan..


Sama-sama kita berpesan pada hati kita :
-..sekiranya kau peroleh kajayaan, janganlah kau berbangga diri kerana kejayaan itu pinjaman Allah dan bila-bila masa sahaja boleh ditarik balik. Pesan juga pada hati, sekiranya kau menghadapi kegagalan usah bersedih hati kerana kegagalan ini merupan satu bentuk ujian Allah untuk menguji sejauh mana kau tabah menghadapinya..- (http://egtanta.blogspot.com)


“Dan ingatlah bahawa sesungguhnya kejayaan yang sebenarnya adalah apabila kita bertemu dengan Allah SWT dalam keadaan DIA redha kepada diri kita..” -(http://egtanta.blogspot.com)-

Jika kegagalan yang diperolehi seseorang itu akan membuatkannya lebih dekat dengan Allah maka mungkin itulah yang terbaik untuknya. Maka ingatlah walau bagaimana kuat manapun usaha kita, sehebat manapun perancangan kita ia tetap tidak akan dapat mangubah perancangan yang telah ditetapkan oleh Allah SWT untuk diri kita. -(http://egtanta.blogspot.com)-
Sepertimana firman Allah SWT dalam surah Ali Imran:54

{ وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ }

Yang bermaksud : Perancangan kamu dan perancangan Allah, Sesungguhnya Allah sebaik-sebaik perancang.



" Ya Allah, jadilah kami golongan orang-orang yang berjaya dan orang-orang yang mendapat redha MU. Serta jadilah kami golongan yang termasuk dalam golongan yang bersyukur..Amin.."

Sekian, wassalam..:-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com