Tuesday, January 22, 2013

DEBARAN HATIKU




Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..semoga sahabat sihat2 hendaknya..in shaa ALLAH...

da lame asenye xupdate blog..>padahal xsmpai sebulan pommmm..hehee<....debaran hatiku???ape yg bermain in mind sahabat???kahwin??result exam??..maybe mcm2 g kan..heheh..lau nak tahu DEBARAN HATIKU sal apa..luang masa jap tuk baca until last word..




##############################################

dalam perjalanan pulang..>lam bus ni..heheee<..saya merenung dan merenung dan terusss merenunggggggg...renung apa??renuang dunia ALLAH..subhanallah..begitu cantik ciptaan ALLAH..cantikkkkkkkkkkk sangat..ALLAH itu Maha Hebat..DIA beri pinjam dunia ni tuk makhluknya tanpa berkira sikittttttt pom..tapi kita manusia nak bersyukurrrrrrr sikitttt pommm susah apatah lagi banyakkkkkk...ya ALLAH ampunkanlah kami ya ALLAH atas kelalaian kami sehinggah melupakan MU..

tetapi dalam merenung tetiba terfikir..sampai bila kita mampu...kita dapat..merenung ciptaanNYA..sampai esok..lusa..atau setahun???...adakah kita tahu sampai bila??...kita tidak akannnnn tahu sahabat..sbb apa??..sbb hanya ALLAH sahaja yang tahu apa yang akan berlaku pd esoknye..pada seminit kemudiannya...

tapi kita tidak pernah lupa plan tuk hari esok..ehhh..bukan plan tuk hari esok saja tapi tuk sejam kemudia..1/2 jam kemudia..TAPI pernah kita plan tuk alam yang lagi satu???...>maybe ada yang plan dalam kalanagan sahabat2 tp xsemua<...cam mana dengan alam yang lagi satu???

bila saya fikir semua ni...DEBARAN HATIKU makin terasa..makin kuat..getaran jantungku hanya ALLAH sahaja yang tahu..takutttttt...risau....xbersedia lagiiiiiiii..semua perasaan bercampur..air mata turut hadir sama dek kerana alam lagi satu yang kita tdk tahu cam mana suasana nye sbb setiap yang merasai alam itu pasti tidak akn kembali lagi ke DUNIA ALLAH...

"ya ALLAH Ampunilah kami..jauhi kami dr lalai..igtkanlah kami agar kami sentiasa ingat padaMU..bersyukur padaMU dan sempurna ibadat kami..ya ALLAH golongkan kami dalam sahabat2 yang soleh dan solehah agar kami sentiasa berusaha untuk terus mendekatiMU..amin.."

#########################################

sekian..stakat ni jer yang dapat sy coret..>yg xseberapa<..apa yg saya tulis hanya reminder tuk diri sendiri..if ada shabat2 yg xsuke/xstuju..boleh leave yr coment / send emel at my emel or leave msg at my fb..:-)..thankssss a lottttt sudi luang masa jappp..wassalam..

5 comments:

Unknown said...

time yg sy trpikir hal ni bile time sakit...mmm smpai bila sy nk hidup?

Unknown said...

harith iskandar : sama2 kita latih diri kita agr sentiasa igt dr mana dtgnye kita..persoalan saudara sampai bile sy nk hidup??..hanya ALLAH shj yg tahu jwpnnya..kita sbg manusia yg penuh dgn persoalan hanya mampu bersedia..dan terus persiapkan diri..

Unknown said...

semoga kita akan selalu dapat buat sesuatu yg lebih baik

Unknown said...

jangan berdebar sangat...bahaya untuk kesihatan...:)

Unknown said...

Fauziah : amin..
Mentari : :)..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com