Sunday, December 30, 2012

AKU MENYESAL

Assalamu'alaikum..sahabat2 saya yg dikasihi ALLAH..:)...
hmm..entry kali ni saya nak share satu story dari sahabat saya..nak kata story xdak lah story ngat pom..nak kata luahan..xtau nak label..apa kata korang baca dulu then bagi pendapat korang..:)..

####################################

Aku hanya manusia biasa yang tidak pernah dapat lari dari godaan syaitan apatah lagi ujian dari ALLAH....CINTA...???..hmm..dulu aku tak pernah kenal apa itu cinta..apatah lagi nak miliki..jauh skali..huhu..tapi setelah aku melangkah ke alam yang lebih jauh...kehidupan pelbagai masyarakat..aku kenal apa itu dunia..perlbagai ragam..macam2 ada..>cam astro lak..hehhehe<..ye, xbergunaaaaaaaaaaaa sangattttttttt if kita menyesal kemudian hari tapi ada kalanya lebih baik dari kita x menyesal langsunggggggggggggg..ya dak???>korang fikirlah<...aku menyesal kenapa begitu mudah bagi aku (but susah bagi pandangan org lain) untuk memberi CINTA pada orang yang belum tentu jd imam kita..yang jelas2 BUKAN muhrim..KENAPA???dan KENAPA????..aku menyesalllllllll sangatttttttt..tapi apa aku boleh buat sekarang..aku mula menyesal dan berfikirrrrrrrr panjangggg semua ni setelah pelbagai yang aku lalui..pelbagai manusia yang ALLAH hantar dalam hidup aku..pelbagaiiiiiiiiii ragam..pelbagai FI'IL...hmm..

setelah ALLAH hadir kan seorang hambanNYA dengan secara tak langsung aku berfikirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr panjangggggggggg dan terasa diri aku begitu lalai selama ni dengan duniawi..Ya ALLAH apa yang da jadi pada diri aku..hati aku..ampunilah aku ya ALLAH..didiklah hatiku ya ALLAH..bimbinglah diriku ya ALLAH..
Adanya lebih baik kalau aku terus fokus kehadapan tanpa menoleh di belakang dgn tdk mengulangi kesalahan yg lepas..

UNTUK APA???????????untuk aku terus mencari cinta ALLAH...supaya CINTA itu sentiasa bertakhta NO.1 dalam HATI AKU..bukan mengejar cinta MANUSIA yang tidak halal..
UNTUK APA??????????? untuk aku persiapkan diri aku ke alam yang kekal abadi..
UNTUK APA??????????? untuk aku memberi masa pada diri sendiri persiapkan diri untuk memberi cinta yang HALAL kepada bakal imamku setelah HALAL..cinta yang diredhai ALLAH..untuk menjadi isteri yang solehah dan ibu yang mithali..hingga ke SYURGA..

*Aku ingin lepaskan apa yang aku miliki sekarang >cinta manusia yg tdk halal<

Sudah tiba masanya untuk aku perbaiki atas kesemua kelailain aku..TERUS FOKUS KE DEPAN..smg ALLAH berkati..in shaa ALLAH...ya ALLAH berikanlah aku kekuatan untuk aku hadapi segalanya ujian yang bakal aku lalui kelak untuk aku terus berusaha dengan niat ku..Engkau bimbinglah aku pada jalan yang benar dan Engkau didiklah hati aku supaya sentiasa mengingatiMU dan jauhi aku dari perkara2 yang menjauhi aku dariMU..aminnnnnn..

#################################################

Sekian..apa pendapat sahabat2 saya??..:)..mohon bg komen/pendapat..terima kasih sudi singgah..wassalam..:)



11 comments:

Novelgurl said...

Yang lalu jadikan pengajaran supaya tak ulang lagi.Tak usah menyesal berpanjangan.Taubat dan bergerak ke hadapan ^_^

nur naa'irah said...

novelgurl : ye, tol 2..tima kasih..sudi bg pndangan..

Najiah Shaharain said...

Allah menguji tahap keimanan hambanya.Sentiasalah berdoa kepada Allah AgAR DI tetapkan iman...:)

nabila said...

akak ni lawak la. Perkataan panjang,akak lagi panjanggggkan. hehe. Even nabila still sekolah,tapi perasaan suka susah nak lekang dari nabila. Now,nabila sedang cuba. Cuba kunci hati,mata rapat-rapat. Oneday,sapa yang berhak dapat kunci tu,dia la dapat. Er,hope akak faham. ;) *kalau salah,perbetulkan.

nur naa'irah said...

najiah : tol tu..in shaa ALLAH amin..
nabila : hehe..saje nk bg menarik kit penulisan..tol ckp nabila..kita patut pelbetulkan ats setiap kesalahan kita..wlaupom kesalahan yg kecil..:)..harap ALLAH memberi kekuatan..in shaa ALLAH..

RuMaH TuA said...

Assalamualaikum...

Nur,

Dalam n3 di Rumah Tua paling baru pun iqa ada kongsikan tentang bulatan cinta.

Cinta dihati.
Andai luar pada hati,
bukan lagi dinamakan cinta.
Kan?

Sudah cinta dihati.
Maka didiklah hati, cinta akan terpelihara.

Manusia yg biasa.
Sifat hatinya juga tak lekang ingin mendapatkan cinta jasmaniah.
Tak salah.
Lepaskan yang tidak halal.
Kerana yang halal lebih baik untukmu.

p/s: Nur tinggal yang tidak baik ini, suami nur juga Allah jaga agar dia juga tinggal mana2 yang tidak baik. Ok? (^__^)y

Seringkas mungkin.
Moga Allah kasih.

siti fatima Arifin said...

berada didunia cinta boleh mematangkan diri. kadang2 kerana cinta kita lalai pada yang satu iaitu Allah. Sebab itu orng kata bercinta ada hadnyer. jngn melampaui batas. nak berkenalan dengan sesorang tak salah. mungkin itu cinta atau jdh kita. yg slahnyer bila kita menghalalkan sesuatu yg haram itu dalam bercinta. bila dah clash mulalah menyesal. so, bercintalah selepas kawin. lg sweet. xperlu menyesal, tapi bertaubatlah dr segala dosa yg kita lakukan.

Husna Hidayah said...

kak, cinta tu fitrah manusia, tak ada siapa boleh lawan fitrah biasanya, tapi satu kita boleh buat dengan fitrah sebegini iaitu KAWAL ia sebaik mungkin agar tak menjadi NAFSU. kalau terlalai pun nak buat macam mana kan? tapi pintu taubat Allah itu sentiasa terbuka. :D

mselim3 said...

Cinta adalah milik Allah yang Allah kurniakan kepada hamba2 nya, kerana dengan cinta..kenal Allah dan Rasul-Nya...tanpa cinta ibarat pokok yang tegak berdiri tanpa berbuah. Nilai buah terletak pula pada pokok, dan pokoknya adalah Iman...

nukilan mselim3

nur naa'irah said...

salam..tima kasih sgt2 kpd yg sudi bg pndangan dan nasihat..pndangan n nasihat korg amat berguna..sy hargai....tima kasih..

Rin's Blog said...

subahanallah... ucapan sukur ke pada ALLAH SANG PEMILIK CINTA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com