Tuesday, October 9, 2012

BERDOSAKAH AKU???



Assalamualaikum sahabat yang dikasihi ALLAH..perasaan itu lumrah..sedih,gembira,marah,geram,sakit hati..apa lagi???susah hati..macam lah..macam astro,macam2 ada..heheee..melawak je..

Tapi bila perasaan ni  hadir dalam diri kita ada terlintas dalam fikiran kita..sape yang anugerahkan semua ni???tepuk dada tanye lah diri..bila kita rasa senang di mana kita letak Allah dalam hati kita??..bila pula kita rasa sedih Allah yang kita persalah kan..adil ke a pa yang kita buat..Perkara kecik pun kita terlalu berkira dengan Allah sedangkan Allah Maha Menyayangi hamba2NYA..memberi yang terbaik untuk kita..ada kita bersyukur??

..bila susah kita tidak pernah minta, merayu padaNYA walaupun hanya terdetik di hati tapi apa yang kuar dari mulut kita, hati kita, fikiran kita..”Allah bencikan kita, tak sayang kita sebab Allah bg kita susah”..pernah kita fikir ini ujian dari Allah?..sebab apa??sebab Allah tak nak kita leka..lalai bila diuji dengan kesenangan...sentiasa ingat DIA waktu susah mahupun senang..sentiasa letak DIA no 1 di hati kita..cinta DIA no 1 di hati kita..Ya Allah....sama-sama kita renungkan sapa diri kita..di mana letaknya Allah di hati kita..mulai sekarang cuba kita perbaiki sedikit demi sedikit diri kita untuk kita terus mendekati Allah..biar apa orang kata..berpeganglah pada prinsip kita.."peduli org cakap tapi ambik serius apa yang Allah cakap"..


“Ya Allah Engkau ampunilah dosa hambaMu ini yang sentiasa leka dengan duniawi..Ya Allah masukkan lah kami dalam golongan yang sentiasa sujud padaMU. Ya Rabb,janganlah Engkau menarik balik hidayah yang telah Engkau berikan pada kami dan istiqamah dalam melakukan kebaikan..serta jadikan kami hamba yang sentiasa bertaqwa padaMU..amin..”


Ya Allah Jauhi kami dari perkara-perkara yang melalaikan/menjauhkan kami dariMU..
Setakat ni sajalah..peringatan untuk diri sendiri..nak komen??sgt dialu2kan..yang salah tegurlah dgn nasihat ketaqwaan yang baik dtgnya dari ALLAH SWT..

Terima kasih sudi luangkan masa untuk baca entry saya..wassalam;-)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com