Sunday, October 7, 2012

HAPUSKAN EGOMU..



Hidup ni kita tak boleh lari dari masalah apatah lagi ujian Allah..setiap manusia akan merasai ujian Allah..bezanya ujian yang besar mahupun kecil tetapi Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Pemurah..DIA tidak akan memberi ujian yang tidak mampu ditanggung oleh hambaNYA..

Tetapi apa yang berlaku sekarang..bila kita hadapi masalah…siapa yang kita cari???kalau yang mencari ibu bapa, sahabat ok lagi tapi yang sedihnya kita akan mencari BF or GF..siapa dia bagi kita..adakah dia lebih penting dari keluarga kita apatah lagi Allah SWT..opss..ini xde kene mengena dgn sape2..untuk mengingati diri saya sendiri..heheee..hmm..

Iya manusia ni ego sebenarnya(ada yang tidak hanya sesetengah)..ego untuk mengadu pada Allah..ego untuk sujud padaNYA..ego untuk mengangkat tangan padaNYA..di mana rendah diri manusia terhadap Allah..di mana..na’uzubillah..

“…Sebaik-baik tempat permohonan dan luahan adalah kepada Allah kerana sesungguhnya Allah itu Maha Mendengar dan Maha Mengetahui…”

Mulai hari ni………………………………….
Jangan sesekali tahan air mata kita depan Allah..Allah lagi suka hambaNYA memohon..meluahkan padaNYA kerana itulah lambang kita ingat padaNYA..wahai sahabat2..menangislah saat kita menadah tangan padaNYA..luah lah apa yang terbuku di hati kita wahai sahabat kerana Allah Maha Mengetahui apa yang tersirat di hati..setitik air mata mungkin dapat melegakan seribu masalah kita..mungkin terurai setitis airmata kita dihadapan Allah dapat melepaskan segala yang terbuku keresahan dalam hati kita..berdatinglah dengan Allah untuk melepaskan segalanya..tetapi janganlah wahai sahabat menitiskan airmata kerana  seorang lelaki/pompuan ataupun perkara yang boleh melalaikan kita terhadap Allah..

Sama-sama kita renung..muhasabah..berapa banyak kita menitiskan airmata keranaNYA..nikmatnye ketenangan hanya diri kita sendiri sahaja yang tahu..hanya Allah sahaja yang tahu..nikmat ketenangan mampu menitiskan airmata kita secara tidak sengaja yang akan melambangkan betapa hebatnya ketenangan dari ALLAH SWT..

Ok lah..setakat ini saja..da panjang saya membebel..bebelan untuk mengingati diri sendiri..wassalam..terima kasih pada yang sudi luangkan masa untuk baca entry saya dan di alu2 untuk tinggalkan komen..;-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com