Wednesday, November 14, 2012

MAAL HIJRAH

Assalamualaikum sahabat saya yang di kasihi Allah..semoga hari ini lebih baik dr hr sebelumnya,insyaAllah..

Bila tiba 1 muharam/ maal hijrah..mesti tersenyum sorang2kan..yerlah terigt nostalgia zaman kanak2..time sek dulu2 mesti sambut meriahnye lah..heehe..pegang sepanduk..pusing satu sek..

:-)..Syukur Alhamdulillah Allah masih bagi kesempatan pd kita untuk teruskan berjihad pada jalan Allah untuk terus mencari keredhaaNYA dan untuk terus melakukan penghijrahan dari xbaik menjadi baik..dari baik menjadi lagi baik..untuk menjadi seorg hamba yang BERTAQWA..insyaAllah..bila di kenang..menitis air mata..Allah itu Maha Agung..sedih bila terkenang dosa2 yg telah kita lakukan..begitu lemahnya iman kita..di sentuh oleh syaitan sedikit kita terus jatuh..terumbang ambing dgn dosa..perkara yg melalaikan kita..mnjauhkan kita pada Allah...na'uzubillah..

Penghijrahan ini tdk semestinya pd 1 muharam sahaja..ttp cubalah sedaya upaya untuk kita terus hijrah dari hari ke hari..spy kita sentiasa igt dr mana dtgnya kita dan ke mana kembalinya kita pada masa yg telah di tetapkan oleh ALLAH...walaupun tdk byk at least ada sedikit penghijrahan dalamdiri kita pom da di kira ok..alhamdulillah..perubahan yg perlahan ttp berterusan jauh lebih baik dari perubahan yg cepat tapi sekejap...sama kita muhasabah..:-)

Sahabat2 saya boleh juga klik link ini http://www.perisik-rakyat.com/2008/12/pengajaran-di-sebalik-hijrah-rasulullah.html untuk baca/tahu lebih lanjut tentang pengajaran penghijrahan Rasulullah..


Oppsss..lom habis g..jom dgr lagu japppp je..:-)..kalau xnk klik pom xpe..hehe..terima kasih sudi singgah dan baca entry blog saya.



6 comments:

auninajla said...

sama2 la kita lakukan perubahan utk mnjadi insan yg sempurna di sisi Allah swt

Anonymous said...

insya-Allah.. semoga Allah memberikan kita ketabahan untuk berubah ke arah yg lebih baik

Unknown said...

salam auni..insayALLAH..kalau kita ikhlas insyaAllah Allah permudahkan..:-)

Unknown said...

salam nur..insyaALLAH..:-)

nabila said...

berhijrah untuk menjadi hamba yang lebih baik :D

Unknown said...

sokong nabila..:)...insyaAllah..sama2 kita berjuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com