Wednesday, December 19, 2012

AKU BERSYUKUR PADAMU

Assalamu'alaikum..sahabat2 saya yang dikasihi ALLAH in shaa Allah..semoga diberi kesihatan yang sihat hendaknye..amin..:)..

Bila kita fikir..renung kembali..tak terhitung kan keluhan kita..lebih2 lagi time kita susah..betul tak sahabat2??..>tapi xsemua camni<..:)..Tapi bila kita senang berjaya..apa perkataan yang kuar dari mulut kita..maybe "berbaloi usaha saya selama ni"..berbaloi berpenat lelah berusaha"....dan macam lagi lah..lepas tu lah baru kita cakap.."alhamdulillah, terima kasih ya ALLAH"..tapi kalau kita susah/gagal kita akan cakap "saya da berusaha tapi kenapa tak dapat gak"..seolah-olah kita tak redha dengan apa yang di tentukan oleh Allah..

Tapi hari ni..saya bersyukur sangat..sebab bersusah payah tuk jayakan projek 3rd language dengan kawan2 yg lain..mereka sabar je..huhu..mereka banyak tolong saya..terima kasih buat sahabat2 saya suhella, hamidah, salbiah, fad, dan akak fai..diorang bagi komitmen yang sangat hebat dalam menyiapkan projek last bagi kitorang..walaupun da 2 kali kitorg buat projek yang sama (tajuk berlainan) tapi sem ni kitorang agak busy dengan macam2 assgn, test, quiz..diorg tak mengeluh pom, walau kadang2 terpaksa ulang kerje..diorang sabar je especially sal..tima kasih sebab sabar dengan kitorang time ambik video..>wink<...sorry letak nama korang tanpa permission..:)..heheeeee..if xsuka saya boleh edit..:)..


Setiap kejayaan takkan bermula dengan kesenangan..tetapi kesusahan sentiasa mencemburui kejayaan sehingga ade orang yang tak sanggup berlawan dengan kehebatan kesusahan tersebut..Pernah kita fikir..kita ingin suatu kejayaan yang begitu hebat tapi bile datangnye ujian ALLAH kita putus asa..kenapa????pernah tak tanye diri sendiri..kita tak fikir, kejayaan yang kita nak masya Allah hebatnye...so, ujian tu lagiiiiiiiiiiiiiiiiii hebat maka usaha kita mestiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii besar dan kita kenelah sabarrrrrrrrrrr dan tabahhhhhhhhhh..JANGAN CEPAT PUTUS ASA..



Pujuklah diri kita..hati kita..time kita rasa susah..da berusaha ni tapi tak dapat2 gak..adakah salah ALLAH???hmmmmmm...sahabat2 fikirlah..tapi tips yang saya nak share..yang saya pernah buat..pujuklah diri sendiri..pujuk hati kita ..sape lagi yang tol2 faham hati kita melainkan diri sendiri..melainkan ALLAH..



Jangan sesekali kita salahkan ALLAH kerana ALLAH Maha Mengetahui apa yang terbaik tuk kita..kita tak berjaya sekarang maybe ALLAH da sediakan kita kejayaan yang lagi besar pada hari esok..setiap yang berlaku pasti ade hikmahnya kelak..:)..


Oklah setakat ni je..banyak pulak membebel..tima kasih sahabat2 sudi baca..komen??sangat di alu2kan..nak share pendapat pom boleh..nak tegur??sangat saya suke..Wassalam..


4 comments:

Unknown said...

smoga berjaya dlm projek tu^^

Unknown said...

ikhmal : salam..in shaa ALLAH..syukran..:)

Tengkubutang said...

Blog yg kemas! lembut n menarik.. =)
follow me back yea..
http://tengkubutang.blogspot.com/

Unknown said...

salam...syukran tenku:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com