Sunday, June 2, 2013

BAKAL IMAMKU + MASA DEPANKU








Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Alhamdulillah,. Semoga kita sentiasa dikurniakan kesihatan yang sihat selalu dan kesempatan untuk kita bertemu ramadhan pada tahun ini. In shaa ALLAH..Amin..

Entry kali ni saya update coz request from sorang sahabat saya

Rasanya tak perlu saya jelaskan tajuk kali ni. Confirm semua sahabat saya faham apa itu yang di mksudkan “BAKAL IMAMKU + MASA DEPANKU” krn semua sahabat sy hebat2. Alhamdulillah..:-)…

MASA DEPAN??suatu perkara yg abstract, dgn kata mudah suatu perkara yg ghaib..hanya ALLAH sahaja yg tahu..Kita hanya mampu   merancang tapi sebaik2 perancangan adalah dari ALLAH. Setiap orang PASTI ada impian dan rancangan yg cukup hebat utk masa depan masing2. Tol tak kawan2???heheee…malah saya sendiri tak terkecuali. Yang menjadi persoalan sama ada kita capai atau tak..itu semua ALLAH yg tentukan. 

Apa yg terbaik kita hanya bersiap sedia dgn apa yg bakal kita lalui dan terima dgn redha + ikhlas, in shaa ALLAH kita akan tenang..:-)..keputusan yg kita buat hari ini merupakan apa yg bakal kita lalui hr esok dgn izin ALLAH..keredhaan dari ALLAH itu amat berharga..usaha dan doa itu menjd satu USAHA yg cukup hebat..mulakan hari ini dgn sesuatu yg baik utk mndpt hasil yg baik..>kalau nak cite sal masa depan ni luas skopnya, so ni je yg dpt sy huraikan, maaf ye sahabat2<






Setiap wanita impikan bakal imam untuk masjid nya yang terbaik..tol x? tak terkecuali lelaki gak, mst inginkan makmum yg terrrrbaik utk menyinari lagi masjidnya dgn menjd makmun yg solehah utknye dan utk makmun2 kecilnya nanti..:-)..

Bagi saya, sudah memadai if yg sentiasa mengingati dan mengajak sy melakukan  perkara kearah yg baik..yg sentiasa mengingati sy pd ALLAH..seorg yg jg solat 5waktunya..yg paling penting seorg yg tdk pernah jemu utk mendidik sy n kelaurga walaupun hanya sepatah perkataan…tak semstinya yg waraq..seorg ustaz..seorg tahfiz..NO!!..tapi kalau dpt itu satu bonus utk sy..

Iya, confirm ada sahabat yg cakp org yg perempuan yg baik utk lelaki yg baik dan sebaliknya…
Saya pernah bc entry dr satu blog ni >xigt da blog mana,sorry ye<..Dia tulis, majority semua org salah faham mengenai statement ni..tak semestinya org yg baik akan terus dpt yg baik..ex : ustaz kawin dgn ustazah..mksud prmpuan baik utk llaki baik..maybe 1st kawin lelaki ni xde lah baik, pendek kata xmemenuhi statement atas lah (prmpuan baik utk llaki baik) tapi maybe lelaki ni akan berubah menjd suami yg baik kelak malah akan jd lebih baik dr perempuan..korg faham tak??hehhe..sush nk expalain..sorry ye..

Abu seorang yang kurang baik. Sering melakukan perkara yang tak elok. Dikahwinkan dengan Minah. Minah gadis yang baik. Anak solehah. Kuat pegangan agama. Sebelum berkahwin situasi mereka adalah bukan ‘yang baik untuk yang baik’. Setuju?
Tetapi setelah beberapa tahun berkahwin, Minah telah berjaya menarik 
hati Abu untuk menjadi suami
soleh dan baik. Abu dan Minah kini hidup bahagia dan kedua nya adalah insan yang baik dan soleh solehah kini. Benarkan apa kata Allah? Yang baik untuk yang baik. Terbukti! – untuk baca lebih lanjut klik SINI.

Korg boleh baca link kat bawah ni maybe lebih senang tuk fahamm dan byk info



Wasslam..terima kasih sudi singgah..maaf if tdk membantu sangat..moga manfaat.. in shaa ALLAH…

4 comments:

Lieza Nordin said...

saling melengkapi antara satu sma lain..insyaAllah :)

Unknown said...

aisya : in shaa ALLAH..:)

Unknown said...

Berdoalah dari sekarang semoga kita berjodoh dengan orang yang baik dan dapat bimbing kita ke arah kebaikan..

Unknown said...

mieza : in shaa ALLAH..tq dear..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com