Thursday, October 11, 2012

BERSYUKUR



Assalamualaikum sahabat..:-)

Semoga hari ni lebih baik dari hari sebelumnya..hmm..tak ade manusia yang sempurna..Kita selalu mengeluhkan..kalau panas terik..”panasnye,penatlah sebab panas sangat”..kalau hujan pulak..’hujan pulak,nak kuar p jalan2 pun tak dapat..huhhh”..perasan tak,mesti akan terkeluar ayat2 camni dari antara kita2..kalau yag tak pernah Alhamdulillah..ni baru berkenann hujan dan panas..kita tak pernah rasa bersyukur dengan apa yang Allah bagi..Allah bagi A kita nak B ..dan sebaliknya..pendek kata tak pernah rase cukuplah..tak pernah berpuas hati.tapi pernah tak kita fikir,apa yang Allah bagi kat kita tu adalah yang

terbaik untuk kita..ada sebab Allah tak bagi apa yang kita minta/mahu..kalau Allah bagi semua apa sahaja kehendak kita, kemungkinan kita akan jadi ego dengan Allah..lupa yang kita ni hanya hambaNYA malah lalai dengan duniawi..na’uzubillah..sama-sama kita renung dan jangan kedekut untuk ucap ‘SYUKUR ALHAMDULILLAH’..Allah mungkin tdk memberi apa yang kita minta tapi Allah memberi apa yang kita perlu kerana Allah Maha Mengetahui..ucap ‘ALHAMDULILLAH’ pom jadilah..tu tandanya kita sentiasa igt DIA..


Wassalam..terima kasih sudi luangkan masa untuk habiskan baca sampai ayat terakhir..yang salah harap ditegur dan yang baik dtgnya dari ALLAH..
...:-)..sama2 kita kongsi ilmu dan pendapat..

5 comments:

Nor Zilla Sensei said...

betul tu..kalu yang tak tahu bersyukur nanti Allah akn tarik jua..

Unknown said...

Salam..tol 2 nor silla...Allah blh trik kegembiraan kita dlm sekelip mata shj..:-)..bersyukurlah apa yag ada..

Anonymous said...

Alhamdulillah =) tq.

Unknown said...

Salam..:-)..syukur alhamdulillah..sama2 kita ungkapkan kata syukur setiap apa yg Allah bg walau sekejap/sekecil mana pun..terima kasih sudi bc entry saya..

Unknown said...

*nur zilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com