Tuesday, May 28, 2013

WAHAI HATI






Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Alhamdulillah, Semoga kita sentiasa dikurniakan kesihatan yang sihat selalu.. In shaa ALLAH..Amin..Semoga kita menjadi hamba ALLAH yang berjaya dunia akhirat.

Tetiba saya rasa nak update entry ni. Maybe tak memberi manfaat pada sahabat2 yang baca. Tapi at least kita fikir sejenak dan renung seketika.

Setiap orang ade tabiat, fi’il tersendiri. Ada yang suka menolong, ada yang suka memberi dan macam-macamlah. Setiap orang ALLAH dah kurnia sikap yang tersendiri. Korang pernah rasa tak, bile kita dapat tolong seseorang, hati kita rasa gembira sangat... Tumpang rasa gembira untuk diorang. Tumpang rasa lega untuk diorg sebab da selesai satu masalah diorang. Kadang2 hati tersentuh dengan kegembiraan diorang. >saya pun tak tahu cammana nak jelaskan< Hanya orang yang mengalami keadaan yang sama sahaja yang dapat faham. Huhuh..Wallahua’lam. Saya bersyukur atas setiap apa yang berlaku. Alhamdulillah. Semoga ALLAH pelihara kita dari perkara2 yang melalaikan/menjauhkan kita dariNYA.

“Ya ALLAH, sekiranya aku berubah kearah yang lebih baik tetapkan lah hatiku. Ya ALLAH sekiranya aku melakukan perkara yang baik di sisiMU istiqamah hatiku agar berkekalan. Ya ALLAH sekiranya aku tersasar berikanlah aku petunjuk hidayahMU. Ya Rabb, janganlah ENGKAU gelapkan hati ku dengan kotoran dosa-dosaku. Ya Qayyum, sentiasalah buka pintu hatiku agar aku dapat menerima petunjuk hidayahMU untuk terus bertaubat atas setiap dosa-dosaku. Amin”

Semoga ALLAH berkati setiap pertolongan kita. Semoga ALLAH sentiasa buka hati kita untuk terus menolong sesama saudara kita. Semoga ALLAH jauhi hati kita dari mengharapkan balasan atas setiap pertolongan kita.
In shaa ALLAH, AMIN.

Wassalam. Terima kasih sudi singgah + baca. Moga bermanfaat. Perkongsian yang tak seberapa. J

4 comments:

Harith Iskandar said...

ehe ade juge yg suke bagi tp lpas tu ungkit balik..yang mintak balik pon ade..ehe

nur naa'irah said...

harith : orang ni mcm2 ragam..minta jauh..:-)

AiSyA LiEzA said...

saling menolong antara satu sama lain sbb kita hidup di bumi Allah :) xelok2 ungkit2... ehhehe :)) stiap kita melengkapi antara satu sama lain :))

nur naa'irah said...

aisya : stuju dgn isya..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com