Monday, March 4, 2013

ANUGERAH ALLAH


Dengan Nama Allah Yang Maha Penyayang lagi Maha Pengasih..

Entry kali ni saya nak share story…ehhh..ehh..story ke???ke pengalaman??..ntahlah…hehhe..t bila korang da habis baca..nak komen bolehh jee..nak bagi pendapat pun amattt di alu-alukan..if tak setuju..komen je..:-)..

###############################

Setiap yang hidup pasti akan mati..setiap yang datang pasti akan pergi..setiap pertemuan pasti akan berakhir dengan perpisahan..setiap kegembiraan pasti akan tercalar dengan kesedihan..setiap kesenangan pasti akan terselit dengan kesusahan…setiap ketenangan pasti akan terasa keresahan…emm..lumrah kehidupan..bila ALLAH cakap Kun Fa Ya Kun..maka jadilah…walaupun kita tak nak perkara tu berlaku..kita hanya mampu BERSIAP sedia dengan segala kemungkinan yang bakal kita lalui pada hari esok..

Cinta..benci..sayang..rindu..suka..sedih..pasrah..setiap perasaan yang lahir dari hati..punnnn satu LUMRAH kehidupan..perasaan tu adalah satu ANUGERAH dari ALLAH..anigerah yang tak terrrrrrnilai..sesuatu yang kita tak boleh nak elak dengan IKHLASSSSS….melainkan kita ikhlas MENGHADAPINYEEE..pengalaman mengajar kita erti kehidupan..perjalanan hidup banyak memberi kita pengalaman..

Bila berbicara tentang hati..perasaan..susah untuk kita jelaskan..melainkan ALLAH dan diri kita sendiri sahaja yang tahu..kadang2 kita sendiri keliru dengan diri kita sendiri apatah lagi hati kita..perasaan kita..kadang2 kita menidakkan apa yang berlaku pada diri kita..sebab apa???berrrrrmacam2 sebab..kadang2 kita mengiyakan apa yang yang tidak benar semata2 keinginan kita..hasutan nafsu kita..mana pergi nye prinsip hidup kita??mana pergi nye janji2 kita??mana perginye azam kita???mana perginye keinsafan kita???...mana perginye semua tuuu??..pernah kita tanye ALLAH sebelum kita buat satu keputusan yang cukup SERIUS??atau kita hanye tahu menyalahkan ALLAH sahaja bila pelbagai dugaan..macam2  problem yang kita hadapi nanti??..fikir2kannnn…

Kita mampu untuk menipu orang lain tapi kita tidak mampu untuk menipu HATI dan PERASAAN kita sendiri...Ya ALLAH tetapkanlah hatiku ……………………………………………

Yee..kita boleh merancang untuk hari esk tapi tak bermakna kita boleh memberi harapan yang tinggi dengan apa yang kita rancang kerana ALLAH yang akan tentukan apa yang terbaik untuk hambaNYA..Allah tidak memberi apa yang kita minta tapi ALLAh memberi apa yang KITA PERLU..tidak perlu kita terlalu meletakkan harapan yang menggunung terhadap sesuatu yang belum pasti….merancang itu tidak SALAH

Ya Allah sekiranya ini adalah ujian bagi ku maka berilah kekuatan padaku dalam menempuhinya..bimbingilah aku untuk aku terus mencari hidayah dan keredhaanmu dan untuk aku terus mendekatiMu untuk menjadi seorang hanbaMU yang bertaqwa..amin


###############################

Hanya DOA senjata segalanya..renung2kan..

“Ya ALLAH sekiranya ini adalah yang terbaik untukku maka berilah ketenangan kepadaku dalam membuat keputusan..sekiranya Engkau telah tetapkan yang lebih baik untukku maka tunjukkan aku jalan yang terbaik dalam membuat keputusan..Ya Rabb, berilah petunjukMu kepadaku dalam membuat suatu keputusan dan pimpinlah aku pada jalan yang benar..amin..”

Tima kasih pada yang sudi baca dan komen..:-)..wassalam..

3 comments:

cik kaki ketawe said...

terasa terkesan dihati bila membaca entry ni...segala2 nya aku serahkan pada Allah...kerna Allah adalah sebaik2 perancang dan ketentuannya pasti ada hikmah...

nur naa'irah said...

cik kaki ketawa : sesungguhnya ALLAH itu Maha Mengetahui..

dee yana said...

terasa la plak,,huhu thanks ya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com