Monday, May 6, 2013

RASA SANGAT DI HARGAI BILA...


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..Alhamdulillah selesai sudah PRU yang begituuuuuu HOT..apepun keputusan..sape menang sape kalah..itu adab satu PERTANDINGAN..tanggunggjawah mesti di laksanakan..jangan hanye tahu membuat janji tapi rakyat terabai..jgn hanye fikir dunia tapi akhirat entah ke mana..>na’uzubillah<..apepun ini hanya dunia semata2 yang kekal ABADI di akhirat sane..hanya ALLAH sahaja yang tahu sape yane benar dan sebaliknye..>ehh2 cam nak bg ceramah sal PRU lak..hihikhik<..

Ok2..kita go straight to the point..>berkenaan tajuk entry kali ni<..
Pernah tak korang rase sangatttttt di hargai..tak kisah lah kawan ke, parents ke sape2 ke..huhu..
Mesti pernah kan??ye tak?..heheeee..

#################################################

Siti kawan kepada Dya.

Dya ni ibarat HARD DISK tuk kawan2 dia luah problem/save problem..n INTERNET tuk kwn2 dia cari kata2 semangat/pendpt bile perlu.

Diorang ni ngah sembang2 kosong je..biasalh da penat study,penat buat keje..sembang sattt..hehe..tak ke gitu?? Nak di pendekkan cerita.Ttibe je Siti story problem dia. Da lama Siti nak story kat Dya tapi dia riso coz Dya kawan rapat dengan si A ni. (Siti der problem dgn si A).

Time Siti berhadapan dgn problem ni lam fikiran dia hanye Dya je tempat dia nak mengadu tp di sbbkn Dya ni kawan baik gak dengan A, so dia cancel niat tu. Tapi after Siti da uji Dya dengan satu soklan yg CEPU MAS, Siti  yakin Dya ni came orangnye >bukan yg jenis suke bercerita problem orang, rapat hanya sekadar seorang kawan<

*Coz Dya berkawan dengan level yang sama, mean tak nak sakit kan hati sape2 if melebih2kan mana2 kawan kerana pengalaman yang banyak mengajar Dya after pelbagai ujian yang Dya hadapi dalam persahabatan.



Then yang terharu sangat, Siti cakap time tu dia hanya nak story kat Dya je..walaupun diorang berjauhan..Dya je yang dia boleh percaya..>terharunye, sedih<..Thanks a lot Siti..

#################################################

Camnilah lebih kurang kisahnye..

Sorry laa, penulisan tak MENARIKKKKKKK..hehe..

Apepun, kita ni hidup dalam masyarakat pelbagai fi’il, pelbagai ragam. Setiap orang ALLAH da tetapkan perangai berbeza2. So, if kita tak suke orang buat kite macam2, kita jgnlah buat org macam2. Konsepnye senang je, if kita nak orang buat baik dengan kita, kita mesti buat baik dengan orang dulu. Sama gak, if kita nak org hormat kita, kite kene hormat org dulu. >PERINGATAN untuk DIRI SENDIRI<

Sekian, Wassalam..Thanks to all my lovely friend sudi singgah..;-).. 

5 comments:

Abdul Munir said...

Sahabat adalah insan yang sentiada berada dikala susah dan senang dan yang memahami kita..Berbuat baik la kepada orang jika kita ingin perkara yang sama cuma tidak salah jika kita mulakan dulu..Lebih molek

Unknown said...

Betul tu..Lain orang lain ragam die..Nice entry awk ^^

Unknown said...

abdul and amalina : nice comment..tq..:-)

Unknown said...

ukhuwah yang terindah ialah ukhuwah yang berlandaskan keimanan..
sang sahabat sejati adalah sahabat yang memimpin sahabatnya ke jannah Allah swt...insya-Allah

Unknown said...

nur : betul..seorg sahabat yg sntiasa bg yg terbaik utk shbatnye sndiri..:-)...thanks a lot dear..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com