Wednesday, May 1, 2013

SEJARAH SATU KENANGAN

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..semoga hari ini lebih baik dari hari2 sebelum ini..in  shaa ALLAH..amin...

Entry kali ni just nak share. Semoga kita sama2 fikir dan renungkan..
Da lama bersarang dalam mind saya..alhamdulillah kali ni terkeluar gak dari sarangnya.

Setiap apa yang berlaku tak mungkin berulang lagi..KITA TAK DAPAT MENGUBAH SEJARAH TAPI KITA BOLEH MENCIPTA SEJARAH..saya masih ingat g ni pepatah yang selalu di ulang oleh best student time saya form 3 dulu..8 tahun yag lepas..>cepatnye masa berlalu..dengan pantas..berfikir sejenak<

Seminit yang lepas sama sekali kita tak dapat nak putar kembali..apatah lagi sejam yang lepas..sebulan yang lepas..setahun yang lepas..so, renung2kan
Hargailah masa yang kita lalui sekarang..not hari ini..but saat yang kita lalui..rasai..hadapi SEKARANGGG.

Jangan biarkan kisah silam menghantui diri kita..terus maju kehadapan dengan jadikan pengalaman apa yang telah terjadi pada hari yang lepas dalam liku2 kehidupan kita.

Tapi....”saya tak boleh lupakan apa yang terjadi pada saya”>mood sedihhh jee<
Maybe ada yang berkata sebegitu..kan3??tol tak?..>muke beriya2 seakan2 menantikan jawapan YA..haha<

Ye, saya pun tak semua lupe apa yang telah berlaku tapi we can take positive dengan jadikan semangat untuk diri kita sendiri..jadikan pengajaran..jadikan peringatan untuk DIRI KITA agar kita tidak lagi mengulangi sejarah yang pernah kita cipta..tidak perbaharui kisah yang lepas..in shaa ALLAH semua orang boleh..apa yang penting diri kita..kehendak kita..usaha kita unruk terus perbaiki jadi lebih baik..

> ada kisah silam yang sentiasa bermain dalam minda saya..susah untuk saya lupakan walaupun da bertahun lamanya..kenapa??sbb ianye cukup memberi impact besar kpd saya..first time..fisrt experience..<

Tip yang saya nak share : saya jadikan kisah yang saya tak boleh lupe tu >sedikit sebykk dpt gak lupe<..sebagai peringatan dan kekuatan<selain ALLAH< untuk saya TERUSSS perbaiki diri saya..saya fikir mana kelemahan saya..salah saya..then saya cube perbaiki untuk hari2 akan datang..selagi kita think –ve selagi tu lahh kita akan berada pada TAHAP YANG SAMA..so, think +ve..>think –ve pd perkara2 tertentu shj ye<.....(ni je tip yg dpt saya share..tip yg tak seberapa pun tapi amat berguna utk diri saya..wink2..)

Kalau masa boleh patah kembali..tak ade sorang pun yang ingin lakukan kesilapan..TOL TAK??
PENGALAMAN MENGAJAR KITA ERTI KEHIDUPAN..yang menjadikan kita lebih matang.. 


Sekian, wassalam..sorry penulisan XBEST SANGATTTT..btw, thanks..:-)

9 comments:

PCL said...

salam singgah sempena cuti2 hr pekerja nih...selamat hari pekerja.

Unknown said...

pakCikLie : salam singgah..

Unknown said...

manusia tak pernah lekang dari buat salah. begitu juga dengan kita. Akak,saya pernah buat salah satu ketika. Benda dah lama,cukup la kita jadikan sebagai pengajaran. Jangan diulang perkara yang sama sudah kan?. :)

Anonymous said...

yup,,yg paling penting dalam hidup ialah sntiasa berfikiran positif :)

Abdul Munir said...

tiada manusia yang sempurna kecuali Rasulullah..Kesilapan mengajar kita untuk menjadi lebih baik..lumrah manusia tidak lari dari kesilapan tapi rugi lah orang itu jika dia tidak sedar dan mengulangi kesilapan yang sama..sebab itu kita digalakkan supaya muhasabah diri..InsyAllah kita sama-sama mempebetulkan diri sendiri..

Unknown said...

bakal jenazah , dya, abdul : thanks a lot yr comment..:-)

Anonymous said...

first time jenguk sini lupa lak bila. hope pasni senang keep in touch sebab along paint dah mula beroperasi.

selamat hari pekerja!

nak tanya sikit, katun pompuan bertudung ni comellah.. lukis sendiri ke?

Unknown said...

sanji : tq..:-)

Unknown said...

sanji : xlah..kartun bertudung kat bwah ambil dr web..and header tu blogger lain yang edit..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ILMU MILIK ALLAH

Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Siapa yang belajar ilmu agama yang seharusnya untuk mencapai keredhaan Allah s.w.t. tiba-tiba dipelajarinya hanya untuk mencapai tujuan dunia, maka dia tidak akan dapat bau syurga pada hari kiamat" (Riwayat Al-Nasai dari Abu Hurairah r.a.)

SAIDINA ALI BIN ABI TALIB

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan.

 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com